december 11, 2009

Kyrkråttor

Nähä. Det blev inget lån. Så vi får bo i rust i ungefär 500 år till. Suck....

Annars är det förbaskat skönt att ha börjat jobba igen! Har gått bra, blev väldigt trött dock men det får man ju räkna med kanske =) efter en halv kopp kaffe i tisdags blev jag ju hög så då gick det ännu bättre. Var även julklappsbyte då, men eftersom jag jobbade fick jag springa mellan bara så fick inte vara med på nått krig eller så. Men fick en skitbra julklapp från jobbet iaf där man själv fick välja ur en liten katalog, att ingen har kommit på det tidigare? Och vek som man är har jag valt det som Inge helst ville ha, fråga mig inte varför...

Mindre än 2 veckor till jul och jag har inte köpt en enda julklapp. Beror faktiskt inte på dålig planering i år utan på att det inte finns en krona att köpa några klappar för, och det känns ju lagom skoj. Känns som vi bara blir fattigare för varenda månad som går och värre kommer det ju bli! Inte blir det gratis att gå hem på ledighet och att ha en till junior precis. Tänk om en Triss kunde ramla ner, jag vill inte vinna mycket pengar utan bara en skvätt så man kan bli hyfsat skuldfri...slippa oroa sig! Men det förutsätter ju att man köper en lott också.

Annars inte så mycket nytt, är ju skitsvårt att summera när man inte har skrivit på ett tag eftersom man försäker komma ihåg om det hänt något speciellt =) vilket det inte gör så ofta. Och bloggandet handlar väl mer om att uppdatera om vardagliga saker. Så jag ska bli bättre. Anledningen till att jag varit så kass nu är att datorn står på golvet i datarummet/kontoret/blivande barnrummet eftersom Nasse har fått skrivbordet till sitt rum som för övrigt blev kanonbra!! Och att ligga på golvet bland dammråttor och Inges fakturor och blogga är inget man är så värst sugen på så =) nu ska jag försöka städa upp ungen från golvet också och ikläda henne i en vit skrud så vi kan fara på lucia på skolan. Sen jobb hela helgen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar