november 26, 2009

Adventstid, kom till mitt ensamma hus....

Julvört med gräddost och en stor balja te. En sväng på stan med Nasse och handlat kläder åt henne och dividerat om julklappar. Två väldigt små saker men för mig just nu väldigt uppskattade! Ibland tappar man alldeles bort vad som är viktigt i livet och vad som gör en glad och vad man tycker om. Kanske inte vansinnigt stormälskar, men saker man verkligen tycker om.

Ikväll stack Inge och Emilia till Ramundberget för en liten minifjällsemester/bygghelg, och jag sitter kvar alldeles själv här hemma. Gör mig inte så mycket men lite tomt är det allt...vet inte hur jag ska kunna sova kan jag lova, men får bädda upp med katter och dessutom lovade Emilia att jag fick låna hennes snutte-nalle...jag gissar att hon glömde bort det eftersom den fick följa med till fjälls. Men det duger bra med en annan =) fick iaf sällskap av Lisa ikväll som kom och hjälpte mig äta upp alla kex och all ädelost (ja, jag vet att jag inte ska äta det men det går liksom inte) och dricka te och surra lite...men nu blev jag liksom lite förvirrad här och vet inte om jag ska försöka sova eller vad. Och illa mår jag också.

Sitter och funderar lite på Nasses rum, vi ska göra om det helt under en helg när hon inte är hemma, förhoppningsvis nästa helg! Blir lite nya väggar, helt ommålat, en loftsäng och skrivbord ska hon få, ny garderob, soffa och faktiskt TV på rummet, dock bara för filmtittning och spel. Med så litet rum måste man göra det bästa med ytan och som det är nu funkar det bara inte...hon vill inte ha loftsäng har hon sagt så det blir spännande att se reaktionen, men jag tror hon kommer gilla den när den väl är på plats, det måste bli så för att få in resten. När vi väl är på gång målar i om det andra sovrummet också, som väl då ska bli nästa trolls rum =) datorn åker ut och det kommer bli jättefint, har dock inga riktiga planer på färger och sånt där, men mycket vitt/beige då förstås...små rum och mörkt läge så så måste det bli. Känns väldigt långt fram att bli klara, men egentligen är det inte så farligt mycket, det är ju bara ytrenovering kvar nu. Det mesta grovjobb är ju gjort, förutom halva panelen ute, men det kan faktiskt vänta ett tag. Och så badrummet då förstås...men det räknar jag liksom inte än =) och ute står mina stackars rabatter och skriker efter kärlek, men ingen får dom. Har insett att hur mycket jag än älskar grönt och blommor så är det självförsörjande växter som kommer få bo här. Tiden finns bara inte och inte lusten heller, inte att hålla på så mycket som krävs iaf. Julpyntat har jag gjort iaf! Äntligen! Vilken skillnad det blir alltså, bara man får dit grejerna så bli det en helt annan stämning och luft härinne och allt blir sådär varmt och mysigt precis som jag vill att mitt hus ska vara. Helst skulle jag vilja ha julstämning året runt, får liksom aldrig till det där med dom fräscha sommargrejerna och så, och jag älskar tända ljus och filtar och lukten av apelsiner och glögg och folk som kommer och fikar och...ja. Mer jul, ge mig MER JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar