november 08, 2009

Gubben är TRETTI år....

Sitter och dricker en Proviva-grogg och försöker lyssna på julmusik....men högtalarna funkar inte och tangentbordet är dränkt i chipsflott så det gick inte...heller. Hade en bra dag igår trots att jag spydde som en gris på dan! Trodde inte jag skulle kunna följa med och fira Lorden, men mådde faktiskt bättre efter en stödvila på 2 timmar på eftermiddan, så sen bar det av till Bienvenidos och väldigt god mat =) sen fick jag skjutsa hem fyllskallarna hit och vi satt uppe och pratade till nästan halv 3 tror jag. Kan faktiskt inte säga alls att jag saknar att dricka, det enda jag saknar är väl kanske det där glaset med vin man tar på eftermiddan/kvällningen om man ska ut...sen kan det lika bra vara. Men eftersom jag mår illa av allt så är jag inte ens vinsugen nu så det är bra =D en av kvällens höjdpunkter var iaf när Fia fick in sin Margerita och skulle suga i sig och insåg att det var salt på glaset och inte socker *HÄHÄHÄHÄ* obetalbar min!! Sen gick kvällen i samma anda som den brukar när det gäller Fia och Lisa =) Fia fastnade i Inges ryggbänk och Lisa tvångsmatade Hugo med Ahlgrens bilar...när vi väl kom i säng kunde jag inte sova heller, låg nog vaken till 5, så även om jag var aldrig så nykter igår så är jag iaf bakis idag.

Men hursomhelst så tror jag att jag börjar må bättre nu iaf! Har väl spytt till och från senaste dagarna men det är inte alls samma ihållande urk, så jag hoppas jag kan börja jobba snart igen. Även om jag inte spyr så är jag ju bedrövligt orkeslös men det ger sig nog snart det också. Är ju sjukskriven en vecka till iaf så kanske jag hinner få ordning på mig själv tills dess =) ser också fram emot ultraljud nästa måndag, även om jag väl kanske anar att jag är på tjocken så känns det inte riktigt på riktigt förrän jag får SE att det är nån som bor där och till och med lever...det är också delvis därför jag längtar tillbaka till jobbet och livet, känner mig hyfsat insnöad nu på att bara ligga och glo och fundera på saker som inte blir ett dugg bättre av att fundera på. Och längtar verkligen efter att göra nåt skoj med Nasse! Vi ska åka till Maser och bada och baka lussebölla och åka in och shoppa och gå på bio och göra allt som jag önskar jag hade gjort senaste veckorna. Men nu...ska jag gå in och skäll på NetOnNet. Köpte ju en digitalkamera till Inge, och vad får man med för charmigt minneskort måntro? Jo, på 32 mb! Så vi kan knäppa 10 kort sen är minnet fullt. Dom skulle inte kunna informera om det när man handlar så man kan köpa ett på en gång? Tröttpåsar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar