september 10, 2010

Gud vad jag älskar musik. Jag har haft ett långt svart hål i musiklyssnandet men tror att jag har kommit igång igen. Det kan nog bero en del på den nya datorn som inte hackar sig igenom alla låtar...det jag inte riktigt kan komma underfund med är vad jag har för musiksmak. Somliga säger att de lyssnar på allt, och det gör jag ju inte, det kan jag inte påstå direkt...det där med musiksmak är en ganska känslig grej!! Det säger väldigt mycket om en människa tycker jag, därför vill man ju gärna vara litegrann musikaliskt korrekt. Och det är jag inte för fem öre. Jag skulle jättegärna vara en sån som kan tralla de senaste låtarna innan de ens har släppts, men njaaee, det gör jag ju inte. Skulle vilja vara med i musikprofilen på P3, tror jag skulle bli så jäkla sågad, haha! Kan inte på något sätt definiera min musiksmak. Jag älskar Korn, men lyssnar lika gärna på Akon och Tiësto och sjunker gärna ända ner till Cascada =) vad säger det om mig egentligen?

Jäjä, i helgen är jag ensammen hemma, i avseendet utan karl. Ganska skönt, har skrivit det förr vet jag =) men det är klart, det är lite tuffare med två kids mot för bara Nasse som förr. Hon är ju liksom vuxen, ligger å drar sig på morron och fiser under täcket och behöver inte frukost förrän kl 11, precis som jag. Nu har man ju en till att anpassa sig till och någon oavbruten sömn blir det ju inte. Och ingen har jag att sparka på så jag slipper gå upp på natten =D idag har mannen varit ovanligt kinkig, men jag hoppas att det resulterar i ett långt sovpass. Har tittat på Remember me ikväll med Robert Pattinson, sorglig rulle det dära....bra! Rekommenderas. Lite annorlunda. Men nu ska jag krypa ner bredvid min bästa kille och invänta morrondagen, förhoppningsvis utan regn. Peace.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar