september 20, 2010

Men ååååh...!! Jag har fortfarande ont i arslet efter ridturen för 2 dagar sen. Pinsamt. Sen undrar jag när mitt sömnschema ska återkomma från semestern? Visst, jag är kvällsmänniska, men borde det inte jämna ut sig nån gång? Hur trött jag än är under dagen så är jag alltid pigg den här tiden (för tillfället 23.47). Upp halv 7 går kanon, men sen...mellan 10 och 16 är jag som ett lik. Sen börjar det om =/

Jag tror jag vill börja träna lite trail med V. Var och tittade på tävlingar igår och det såg fantastiskt skoj ut! Grejen är ju att det ser så himla lätt ut, men det är inte det. Hoppas jag kan hitta på någon pedagogisk lärare som står ut med min veliga person och som faktiskt tror att jag kommer kunna lära mig något i slutändan =) och just det! Min karl, han är faktiskt himla söt ibland....jag har fått pengar för att köpa en crosstrainer =D har pratat om det ett tag nu, det är ju hopplöst för mig att komma iväg och träna nu när man har David. Då är det kvällar som gäller och det kommer inte funka, det vet jag. Det var ju perfekt förr när man kunde åka när man hade lämnat Emilia på skolan, då var det bara vi och ett gäng pensionärer där =) hursomhelst, nu kan jag lämna Nasse, åka hem, lägga David igen och slå på en dålig film eller whatever, trampa och vips har man bränt av ett gäng kalorier och det kan man göra varje dag! Så kanske man kan bli sitt vanliga jag framöver! Känns faktiskt skoj och jag känner mig motiverad att köra igång. Sen behöver jag såklart träna lite annat också men lugn nu....haha!

Planen för veckan är väl inte så spikad kan jag påstå. Blir väl ev lite helgvistelse i Hedesunda, för övrigt blir veckan städad. Har kommit igång lite hemma igen med målning och Davids rum, i helgen blev städskrubben och badrumsdörren målad iaf och det är tamigfan inte klokt vad lite vit färg kan göra!! Det var ett litet bortglömt hörn det dära, och nu är det jätteljust och fint helt plötsligt och man vill bara pynta där =) ska upp en dörr och så så det är ju inte klart, men ändå...det är så kul varje gång det blir ett ryck! Så imorrn ska jag åka och köpa listfärg så blir det klart där och sen ska Davids rum börja målas, och när det väl kommer igång kommer det ju bara damma till. Sen har vi "bara" badrummet kvar inne =) förutom lite listning och så. Men på något vis...sen vi gjorde rycket i maj så har allting plötsligt blivit överskådligt! Förut var det bara övermäktigt, allt var halvklart, men det gjorde så mycket det vi fick i ordning då. Jaja, jag ska inte tjata om det mer, nu ska jag gå och krypa till kojan och vänta på John, han kommer väl förr eller senare....hojt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar