februari 13, 2011

Äntligen har jag fått mitt glas vin som jag längtat efter. Hela helgen. Ja, jag är ett hobbyfyllo.


Nils är trasig igen...lille kissen! Tänk den dagen Nils inte finns längre, då kommer världen vara ett mycket tomt ställe. Jag tycker faktiskt om alla mina katter, mer eller mindre, men Nils har ett speciellt litet utrymme i hjärtat. Skulle gärna vilja veta var han kommer ifrån och vad som har hänt honom innan han kom till oss. Vad vi vet var han ju runt året när han dök upp under en altan i Sätra hösten -04...men ingen vet varifrån eller hur. Vissa katter fastnar mer än andra, Nisse påminner mycket om våra första katt vi hade medan jag var liten, Jönsson. Han var förvisso ingen hittekatt, men väl en "vild" katt född i en lada, och blev också väldigt lik Nisse i sättet, lite avståndstagande sådär men ändå väldigt kärvänlig. Värdig på något vis.


Den här helgen sprang bara bort på något vis...match igår (storstryk med 22-0, men lika lyckliga brudar ändå), sen var det mat och folk här och så vidare till Hedesunda och tjejligan...helt fascinerande hur vi liksom alltid faller tillbaka till hur det alltid varit när vi ses. Ibland går det ett år mellan gångerna, men oavsett vad som har hänt däremellan så är allt som vanligt när vi träffas =) jag antar att det är det man kallar Vänner. De som alltid kommer finnas där oavsett, och även om man (som jag) är superkass på att höra av sig så gör det inget.


Har helt snöat in på Bruno Mars...jag vet att det inte är så jävla unikt och hett, men han är alltså GRYYYYM....vilken röst. Vilken kille. I like.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar