februari 05, 2011

Nasse satt och Youtubade idag och halkade in på Lotta Engbergs Fyra Bugg och en Coca-Cola, och när jag trallade med så kom jag att tänka på att Nasse antagligen inte visste vad en freestyle är. Så jag frågade "Vet du egentligen vad en freestyle är?" Nasse; "Öhhh...nä?" "Du vet såna här kassettband som fanns före CD-skivor" började jag, "man hade dom i typ en liten låda med hörlurar till, ungefär som en mp3-spelare fast större! Det var liksom grejen när jag och pappa var yngre." Nasse såg allmänt förvirrad ut. "Men du vet vad jag menar med kassettband va?" "Ja!" sken hon upp! "Det är ju en sån här som jag har sett som är stor och rund och svart och så lägger man på en pinne och så blir det musik!" "Nej, det är en LP, Emilia...så gamla är vi faktiskt inte." "Nähä...". "Men alltså du har väl sett ett band? En liten fyrkantig grej med två hål i och så är musiken på typ ett snöre inuti?" Hon bara tittade på mig som om jag var från en annan planet, "nä, mamma", och så gick hon.

Och där stod jag och insåg hur fantastiskt jävla ute och gammal jag har blivit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar