augusti 27, 2010

Vad är det för skillnad på att välja att vara glad/må bra och att förneka sina egna känslor? Jag tänker på att jag många gånger har hört att om man är deppig eller arg eller bara inte mår bra så kan man faktiskt sätta ner foten och säga åt sig själv att nu väljer jag att må bra istället! Har alltid tyckt att det låter ganska vettigt, för jag tror att det är lätt att göra sig själv illa, att man omedvetet gör så att man mår sämre än vad man egentligen "behöver". Men sen så säger ju folk att det är farligt att trycka ner känslor man har (ilska, sorg osv) för de kommer förr eller senare upp till ytan iallafall och då kanske med plusmeny och extrautrustning. Så om jag står här en dag och mår dåligt, hur fan ska jag veta vilken sida jag är på? Kan jag bara sopa in de känslorna under mattan och säga att det här lägger jag inte ner energi på, och kommer det att gå bra eller kommer jag vakna i ett svart hål om 10 år och tänka att sådär skulle jag inte ha gjort? Tror det är en väldigt fin gräns däremellan. Om man tänker att man lever en gång så är det inte så smart att slänga bort det livet på att vara bitter och arg för saker som man inte kan påverka, så tycker jag. Men nog måste det finnas en poäng i att inte trycka ner saker man känner och tycker, även om det är saker som inte gör omgivningen lycklig eller som man själv är stolt över? Hua...jag måste sluta tänka på det här en stund.

Över till något helt annat. Ikväll är det fest i stallet, ska bli himlans trevligt då jag har missat de senaste festerna av olika anledningar. Vågar dock inte vända vinflaskan alldeles uppochner eftersom det är uppstigning tidigt imorrn och färd till Långhed där vi ska hänga med en massa trevlans folk...hoppas jag kan infoga mig själv i den kategorin. Är man lite mysbakis brukar det bli väldigt trevligt =) var också meningen att vi skulle ha sex katter här i helgen, men det blev lite osäkert =) skulle vara barnvakt åt bror och Jos två kissar, och är väl lite rädd att Ubba tar sitt pick och pack och flyttar. Han hatar verkligen lillkissen över allt annat, fortfarande efter två veckor....jag hoppas det släpper snart annars vet jag inte vad vi ska göra =(

Nu ska jag återgå till min kaffe. Hoppsan hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar