januari 07, 2011

Läste häromdan någon krönika angående det här med egna barn och andras ungar....fast det blev lite OT och handlade mer om hur det klickar för en med vissa barn och inte med andra. Först tänkte jag att det där stämmer välan inte, man tycker väl ungefär lika om de flesta barn (andras då...). Men efter lite rannsakning så insåg jag att det är ju precis så man funkar. Även om det knappast finns några ungar som man ogillar så klickar det med vissa och vissa tycker man bara är...bra! Fast det är ju knappast någon sensation, barn är ju faktiskt små människor och människor i allmänhet klickar eller klickar man inte med. Jag trodde bara....ja, jag vet inte. Jag har kommit till insikt gissar jag =) lilla Ulla kan jag ju erkänna att det har klickat med =D knepigt det där...man känner ju inte dom små liven liksom.

Jag har ätit så jävla mycket morötter och gurka och chips med dipp och ostkrokar och hällt i mig massor med Cola....ajöss till den promenaden då. Sitter även och tänker lite på några som jag vet har det tungt idag. Det är mycket sånt nu...många bebisar och mycket kul men även mycket elände runtikring. Tänk om man bara kunde göra nerförsbacke till folk som verkligen behöver det. Alla måste väl ha sina motgångar och tuffa perioder, men ibland är det lite väl orättvist fördelat.

Ska försöka sanera lite trycksvärta från min son =) han åt upp Sportbilagan tidigare ikväll, dessutom har han lite äpple/svart vinbärsgegga i håret och som vanligt ett antal majskrokar i kragen =D sen ska vi försöka få två fnitterfröknar att somna tidigare än halv 3 inatt vilket det blev sist Emilia hade en kompis här och sov över! Jag somnar före 11 iaf det vet jag...over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar