mars 07, 2012

Nu har det gått några dagar, ja....och nog har man hamnat i många konstiga situationer som känns helt bakochfram. Till exempel i söndags när vi kollade på film med Lisa och Patrik "hemma"...i mitt hus. Eller ja, Inges hus. Och jag skulle åka hem efter filmen. Eller vänta? Jag är ju hemma! Nej, det är jag ju inte. Ska jag pussa Inge nu? Eller åker jag bara?

Det är mycket sånt. Men det går faktiskt bra. Livet rullar på, vilket är ganska märkligt, på fler än ett sätt. Dagarna känns väldigt annorlunda. Jag kommer på mig själv med att kunna stanna upp och njuta av småsaker på ett helt annat sätt än vad jag har gjort på sistone. Samtidigt vill jag ha sagt att allt positivt som kommer ur det här beror ju inte på något negativt om Inge. Det känns fel att skriva "det och det känns så bra, och det kändes inte bra förut", det känns som att allt skulle ha varit fel förut, och då pga honom. Så är det ju förstås inte. Det var situationen det var fel på gissar jag? Inge är fortfarande en jättestor del av mig, och det finns liksom inget negativt runt honom. Jag känner mig bara mer tillfreds med allt just nu. Hade vi gett upp tidigare tror jag att jag hade funderat över vad som hade kunnat blivit eller om vi verkligen kämpade så mycket som vi borde ha gjort. Men jag känner inte så, vi försökte verkligen. Och hade vi fortsatt hade vi gjort varandra riktigt olyckliga. Och det känns väldigt skönt att vara klar på det planet. Att det inte finns några om och men och hur hade hade det varit om vi hade gjort såhär....

Den här veckan springer bort! Barnen har varit här två dagar, nu jobbar jag eftermiddag och har lite vuxentid fredag. Lördag jobbar jag fm, sen ska jag plocka upp trollen igen, Inge ska på fest och vi åker till Hedesunda för snusning av bebis...! Åh, jag längtar verkligen, tänk att få hålla i en liten nyfödd krabat, det är liksom inte ofta det =) det finns faktiskt ingenting som är så avkopplande som att ha ett sovande barn i famnen! Man kan inte röra sig, det är bara att vara där och då och ja...en riktig topp! Sen betyder INTE det att min bebistarm rör sig =D den är döööööd! MEn att låna andras, ja tack!!

Nä, dags å lägga sig. Egentligen inte ftersom jag inte har någon väckarklocka alls imorrn, men jag vill hinna med lite innan jobb imorrn också. Fridens därute! Återkommer snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar