augusti 04, 2009

Måndagsågren igen



Jää, jag borde skriva ett muntert inlägg men jag skiter i det....kan inte sova. Blir galen. Jag är ju så trött på mornarna så jag har huvudvärk på insidan av ögonlocken när Nasse kommer studsande med tusen frågor. Ändå kryper det i mig framåt 11-12 på natten. Har haft så här förut och det är så förbannat drygt, och så blir jag arg och då går det ju ännu bättre att somna!




Haft en....omväxlande helg i Ljusdal iaf =D det har gått höga vågor med allt från gapskratt till tårar och skällande på barn, men så är det när man känner varandra alltför väl =) haft lite halvtrist väder men det var helt ok för mig faktiskt, kände ingen press att jag måste ha sol för första gången på många somrar. Tyckte lite synd om Fisen dock som ville maxa sin sista helg på semestern, men wtf....nu kom ju solen! Detaljerna håller jag nog för mig själv, mamma kan ju läsa...blev inte många knop gjorda, Järvzoo på fredagen och lite häng i Ljusdal Downtown på lördag, alldeles Sverige-lagom. Pratade med Inge om det, hur vi hade det förra sommaren däruppe, då var Nasse på ridlägret och vi hade hela dagarna för oss själva med inte ett enda måste. Någon av dagarna klev vi inte ur sängen förrän 3 på eftermiddan och jag läste ut 5 böcker på en vecka...det är som balsam för själen, det ska gudarna veta. Nog för att jag älskar events av alla de slag men inte fan vet jag om jag börjar mögla på insidan för i år skippade jag ju till och med Ockelbo marknad frivilligt. Är man hemma utan att göra något blir man ju enbart stressad, jag klarar inte av det. Men sådär, långt från tvätt, oklippt gräs och Fejjan, så finns ron att bara sitta på arslet en bra stund och glo. Just nu önskar jag mig kanske till och med en liten tripp till men kanske till och med utan barn. Ja, jag är en dålig mamma, det är bara att konstatera...igen.




Här hemma ligger Hugo i djup depression, han har fått kontakteksem på ena framtassen och har fått dumstrut på sig och är olyckligare än olyckligast. Vet inte om han haft strut förut, men han stod absolut stelfrusen i hallen i nästan en timme innan han ens vågade röra sig. Har fått ta av struten för att han ska kunna dricka och äta lite, och han sitter bara och flåsar. Nu åkte den av iaf igen, och då tvärsomnade han så jobbigt är det ju för honom....gullgubben. Några dagar till så borde han vara ok hoppas jag.




Och bröllop.... =D det närmar sig, det närmar sig....!!!! Klänning är fortfarande inte klar, men jag har is i magen än så länge. Nu är jag mest orolig för skorna faktiskt =) hur fan ska jag kunna gå i dom?!? Kanske det blir en alternativ lösning där å, vi får se helt enkelt...jag ska skicka in bild så fort det är klart med det där, hehe! Ska snart ge mig på ett andra försök till sömn i min smuliga och svettiga säng....so long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar