augusti 28, 2009

Sorgliga besked

För en vecka sen somnade Inger, våran tant i stallet, in efter väldigt kort tid av sjukdom. Igår fick jag reda på att min mormors brors fru har dött av cancer. Det var "samma" sak när morfar dog, då verkade de dåliga nyheterna aldrig ge sig, samma som nu i våras när allt dåligt hände på en gång. Min släkting har jag inte haft kontakt med, så jag kan inte säga att det känns på det viset, men det är aldrig roligt med sådana besked. Inger saknar jag verkligen, det är som att man inte fattar det förrän man kommer dit och ser hennes dörr stå på vid gavel och man räknar med att hon ska komma ut och dricka kaffe och mata Hugo med skorpor, men så är hon bara borta...i de flesta fall när gamla dör brukar man ju ändå hinna förbereda sig någorlunda eftersom de kanske hinner bli sjuka eller riktigt gamla, men i det här fallet hände det som från en dag till en annan. Vi satt och fikade med henne och hon var precis som vanligt, veckan efter är hon på sjukhuset och sen är hon bara borta =( vem ska rulla köttbullarna till julbordet i stallet nu...?

************************************************************************************


Nu är jag iaf hemma efter fredagsstängning, halvledig helg att se fram emot. Imorrn packar jag mina enkronor och drar till Hedesunda, Micke är uppe och ska bara ha det skönt och dricka lite vin och spela av morsan pengar i vanlig ordning...ska gå och undersöka mina svettkörtlar någon dag, antingen har jag hamnat i klimakteriet eller så är jag bara utstuderat äcklig, för jag har svettats som en flådig vägarbetare idag! Var jag än går tycker jag det är olidligt varmt och det känns ju inte helt likt mig...har inte så mycket skoj att skriva om inser jag. De senaste dagarna har gått åt till att promenera med Hugo, plocka kantareller, sova, jobba, äta och dricka kaffe i stallet. Känns bra att rutinerna med skola för Emilia har kommit igång igen, Hugo har ju tyvärr blivit lidande under sommaren då det är svårt att lägga tid på honom när Nasse är hemma. Han är redan mycket piggare och gladare, är skönt att se eftersom han var väldigt deppig ett tag här när han dessutom hade gjort illa tassen...får se hur det går att åka buss med honom imorrn =) ni som planerar att åka 49:an 10:05 imorrn, medtag syrgasmask, då det antagligen kommer ånga av hunddregel och flyga hår i hela bussen. Jag återkommer om huurvida vi kom fram i ett stycke! God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar