augusti 31, 2009

Den sista av augusti

En fråga; har fan betedde sig folk förr i världen när dom lyckades hålla saker som nya i tusen år?! Jag syftar på alla otaliga kökshanddukar, lakan, löpare och dukar som man ärvt efter diverse släktingar. Grejerna är allt mellan 50 och 100 år gamla, men ser ut som spritt nya. Tills de kommer i min vård. Då tar det ungefär 2 månader så ser de ut som de är 200 år. Skrynkliga, fläckiga och trasiga...och dom hade fanimig inget Vanish på 40-talet. Hur gick det till? Tvättade dom grejerna i lut eller?

Så jag skulle uppdatera om Hedesunda...Hugo var jätteduktig när vi stod och väntade på bussen, och tittade lite halvintresserat när den kom stånkande. Han satt där vid min sida och glodde när chauffören slog upp dörren, och när några andra hade klivit på sa jag bara "kom" och klev framåt. Då slog det plötsligt herr Hugosson att matte hade i tanken att han skulle kliva på det där enorma röd-vita monstret som bara stod och tuggade fradga och väntade på lite golden retriver-kött...med ett tjut slänger han sig bakåt och jag flyger med för jag var inte helt beredd på den reaktionen. Först blir jag nästan arg på honom men inser snart att det inte kommer hjälpa...efter 3 eller 4 turer utanför bussen där Hugo står på bakbenen och grinar och kämpar allt han kan för att slippa så lyckas jag till slut lura in honom...*pjuhh*! Väl inne gick det ju bra! Han är då bra töntig ibland =)

Efter en sväng förbi Emma och kaffe hos farmor så tillbringade jag eftermiddagen i en trädgårdsstol med ett vinglas i handen och bara småprat och allmänt trevligt. Räckte över pappas födelsedagspresent ett par veckor för tidigt =) hade köpt biljetter till The Mersey Beatles på konserthuset som jag, han och morsan ska gå på 27:e sep. Hade ju hoppats få tag på biljetter till Killer Queen, men det var slutsålt så det blir i mars istället! Ska bli himla kul och se dom här iaf, såg några klipp på tuben med dom och dom är ju mer lika Beatles än Beatles själva nästan. Snuskgod mat och sen blev det Sverige-spel och kort hela kvällen till strax efter 2. Den här gången spöade dock ingen morsan, när vi la ner satt hon med ett berg av mynt, tre 100-lappar och en 20-euro..så så värst synd om henne var det inte! Runt halv 3 gick Micke och jag och la oss nere i ladan och jag tror jag somnade rätt fort, hade slutat druckit tidigt och var i stort sett nykter...sov kanske 1 eller 2 timmar och vaknar helt plötsligt med ett illamående som inte går att beskriva....jag mådde så dåligt så jag bara skakade, upp ur sängen och inser att jag inte kommer hinna in till toan, så det var bara att jogga ut i buskarna och vulkankräkas så mycket det bara gick. Sen spenderade jag ungefär 20 min på toan inne, ylandes med jordens magknip. Har ingen aning om vad det blev för fel, men något var det ju. Mådde skit igår trots att jag sov nästan hela dagen, upp och jobbade 4 timmar, sen var jag helt färdig. Men sen idag vaknade jag och mådde tipp-topp igen...? Blir inte klok på mig själv när det håller på så här, hade liknande förra året tror jag det var, med illamående som kom och gick. Jag skulle faktiskt uppskatta att bli riktigt sjuk, vara det en vecka och sen bli frisk. Men jag hoppas det är klart för den här gången nu iaf. Onsdag är det dags för golfning med jobbet och Carro vill gå all-in med golfoutfit och jag känner mig något pressad att haka på =) Sen på fredag sticker vi till Göteborg för bröllop! Ska bli jättekul att bara komma iväg även om jag inte ser fram emot bilresan så värst mycket, blir ju nästan 2 hela dagar som går bort i en bil...dessutom ska jag åka samma väg fram och tillbaks 2 veckor senare, känns lite segt!! =) Men, men! Livet ska inte vara lätt =D nu är det dags å sova iaf, har vändskift idag så ska snart upp och jobba igen. Dvs ett par timmars rullande fram och tillbaka i sängen väntande på att klockan ska ringa....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar