september 07, 2009

Bröllop igen!

Hemma i hundhår och tvätthögar efter en kort men trevlig helg i Götet. Senast jag var där var jag 6 år, så jag tror nästan det räknas som att det var första gången för mig nu. Trots det så lyckades jag missa hela riktiga Göteborg, jag har under helgen sett Mölndal (-s centrum), ett stycke motorväg (E20?) och vissa delar av Askim. Men haft underbart trevligt och skönt ändå! =) bröllopet var som väntat jättefint, och trots att jag var lite nervös att jag bara kände i runda tal 4 personer där så visade det sig ju (förstås) att alla var jättetrevliga och vi hade en kanondag/kväll! Middagen hölls på Askimsterrassen som när man kom till den såg ut som ungefär vilken byggnad som helst, men när man hade gått in och genom restaurangen och ut på altanen på andra sidan bredde en ljuvlig utsikt ut sig över kusten med höga klippor och båthamnar...kärlek. Jenny strålade verkligen, precis som Tess den där speciella dagen, jag undrar om man får nåt piller på morron när man ska gifta sig...? Iallafall så har vi träffat Prästen med stort P som, om vi någon gång slår till, ska viga oss! Han var bara så skön, röjde på dansgolvet och stod i baren och hojtade efter grogg =D efter en lång dag landade vi i sängen ganska tidigt,tror vi var på hotellet strax efter halv 2...ganska skönt då det bara var att hoppa upp och trycka nyllet fullt med frukost och skutta in i bilen dagen efter. Men fy f-n vad jag mådde illa ett tag på väg hem, tyckte det var ganska lugnt under kvällen men det blev ju ändå en stark mix av både rött och vitt, skumpa, Baileys, whisky och någon drink...så kanske inte så märkligt ändå =) väl hemma i Gävle hämtade vi Nasse, hyrde film, åkte hem och vispade ihop lite mat sen var det Soffan med Familjen som gällde. Alla lika trötta och bakfulla, vi hade tre skålar med godis, två skålar chips, två skålar dipp och 2 Color....då hade vi ätit Burger King på dagen + kyckling med gräddstuvad potatis på kvällen. Blev väl i runda slängar 20 000 kalorier igår.

Idag har inte så värst mycket hänt, var bara hemma och skrotade medans Emilia var i skolan, hämtade henne och for till Hedesunda och hämtade Hugo, skulle vara lite social men orkade bara inte! Så vi åkte hem och handlade och sen blev det te och fralla i soffan =) mycket spännande och omväxlande liv men sen är jag inte särskilt mycket för omväxling heller =D känns överallt att det vart en väldigt stillasittande helg och det ska bli väldigt skönt att komma iväg till stallet imorrn och få lite frisk hästskitslukt i näsan.

Tror aldrig jag skrev om personalfesten? Ska jag sammanfatta det kort? Jag tycker om sprit. Jag tycker inte om små vita bollar.

På banan: Jag frös. Håret blåste omkring. Jag missade hela tiden alternativt skog en krater i gräsmattan. Vi fick gå 200 mil. Jag hade ingen dricka med mig. Jag sköt en boll rätt på Sofie så hon nästan gick sönder och inte ville ge mig något mer vin. Vi vann inte.

På restaurangen: Vi fick vin! Maten var supergod! Sällskapet var jätteroligt! Vi fick ännu mer att dricka! Jag skrattade nästan ihjäl mig! Maria bjöd på negerboll och hela Näwas sexliv blev offentligt =D

Nästa år hoppas jag att vi skippar sporten helt enkelt och går direkt på mat/dricka. Alternativt kan jag tänka mig turridning för jag tror att det kan bli alldeles fantastiskt skoj att titta på =) håhå jaja, nu börjar vi ladda för nästa Gbg-tripp om en och en halv vecka, måste hitta kläder! Och skulle nog behöva ta en snabbkurs i hur man konverserar med belevade människor för jag känner mig ganska osäker på den punkten. Jag ska leta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar