september 29, 2009

Down under

Fan, det är jobbigt just nu. Höstdepression någon?


Idag när jag kom hem från vändskift, lagom trött, skulle jag stuva makaroner. Tittade i kylen. Ett mjölkpaket. Vad är oddsen för att det är fullt? I mitt fall runt 2 %. Det var typ 1 dl kvar. Så jag väntade på mjölk tills jag blev ett skelett och när jag väl fick i mig makaronerna var de som oxfilé i käften. Sen skulle jag bada. Plutten till badkaret var borta så jag frågade Inge vart den var. "Fråga Emilia, hon badade sist". Ropar in Emilia och efter att ha vänt upp och ner på hela badrummet så säger hon "Men mamma, jag har faktiskt inte tappat bort den för jag kan inte tappa bort saker!" Nä, just det. Skulle ju ha tänkt på det. Så jag fick bada med hälen nerkörd i hålet så vattnet inte skulle rinna ut. När jag skulle klämma ut lite duschkräm i handen så hade Emilia bevisligen varit och pillat loss själva korkdelen på flaskan, för plötsligt låg hela flaskans innehåll i min hand, på min arm och i badkaret. Det behövs inte 500 ml duschkräm för att tvätta sig, jag vet det nu. Sen drällde hon tandkräm på mig. Till slut kom vi iaf in på hennes rum och medans jag skulle massera henne så noterade hon att det stod något på min tröja och frågade vad. "Inte vet jag" svarade jag, "det är på engelska, du förstår inte iaf." Det är en T-shirt jag köpte nyss på rea från H&M, från kampanjen Designers Against Aids. Så hon läser då själv förstås, och det stod inte alls på engelska det hon fick syn på. "Använd kondom" stod det. Så nu kommer hon springa runt på skolan imorrn och skrika just det, eftersom hennes mamma fick ett hysteriskt skrattanfall när hon läste det högt, med andra ord måste det ju ha varit något roligt? Fick till slut lägga mig i soffan, och en hel popcorn-påse senare, massor med Cola och en hel del Danablu Grädd mår jag lite illa och kan, som vanligt, inte sova. Hoppas Lotta har bryggt starkt kaffe imorrn bitti....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar