september 11, 2009

Freitag

FAN vad fint väder det är! FAN vad jag älskar en solig höstdag! Igår när jag promenerade med Hugo vid 8-tiden så luktade det som en riktig sommarkväll ute, det blåste en svag ljummen vind och man kunde verkligen känna midsommarkänslan i luften...det var jäkligt skönt kan jag säga. Att bara få det sådär en septemberdag, en känsla av att sommaren ligger framför en och inte bakom. En sån här vecka gör väldigt mycket inför vintern, när man sitter där i november och deppar ihop under en filt kan man iaf tänka att "jag fick den där jättefina veckan i september...." ungefär som att man åker utomlands och laddar om, samma grej kan uppnås i Sverige...ibland!

Ikväll ska vi dricka lite kräftor och äta lite vin. Det ska bli mysigt och trevligt, men jag ska erkänna att jag fick sånt förbannat hugg i grogg/krog-tarmen idag. Det var länge sen jag festade i någon lägenhet och gick ut sen och jag blev bara sugen. Ut och pimpla lite shots och dansa till Snap, that's the shit. Iaf då och då! Så jag och Fisen har bestämt att vi ska gå ut efter lön =) så kan vi ha ångest dagen efter för att vi bjöd någon på mjölkdrink som vi inte pratat med på flera år och för att vi åt en SuperMegaMcFeastMeny med DeluxePlusMeny och 12 bea-dippar klockan kvart i 3. Det är även det som gör att man kanske inte går ut helgen efter, och det är bra. För att återgå till ämnet gå ut och dansa så är min dotter (7 år) just nu på disco i Strömsbro med polersarna...nu börjas det. För varje sånt här steg in i vuxenvärlden så får jag en ångestattack light och känner mig som att jag har åldrats ungefär 30 år på en kväll. Hon ville inte att jag skulle vara där utan hon skulle ju hänga med kompisarna, och pappa fick absolut inte heller stanna! 80 spänn har ungen med sig som ska spenderas på läsk och godis, dom hade iofs gjort upp om att bjuda varandra men det kommer ändå komma hem en sockerspeedad madame, och det är faktiskt att jämföra med mig när jag kommer hem (sockerhög) efter att ha vänt upp och ner på 5 hallonshots. Ungefär samma effekt och bieffekt. Håhå jaja...mycket ska man behöva tas med! Och som sagt, det här är bara början....

Kan inte påstå att jag känner för att jobba imorrn...eller jo, faktiskt det gör jag! Men efter att ha varit ledig i 9 dagar infaller en lätt känsla av slow-mo i kroppen som säger åt en att fortsätta hålla samma makliga tempo. Jag tycker ju om att jobba så det ska bli skönt på ett sätt, men ändå inte. Och lördag kväll är väl inte det bästa skiftet. Får se fram emot Gbg i veckan och ledig helg veckan efter! Nu ska jag ta och kolla var fan alla männskor är för här sitter jag alldeles ensammen en fredagkväll.... =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar