september 20, 2009

Brudhelg i Götet

Tillbaka i vardagsstampet efter en kort men förjävligt rolig helg i Göteborg! Trots att resan inleddes med att jag fick kliva upp kl 3 i torsdags natt/morse och mådde pyton och fick stanna och spy på vägen till Hedesunda så redde det upp sig =) räknade ut igår när vi åkte hem att det blev 11 timmar sömn på 3 dygn, men det gjorde faktiskt ingenting. Jag, Elin och Emma var nog på semester/resa ihop senast på skolresan i 9:an, dvs för 13 år sen. Det tog nog inte mycket mer än en halvtimme innan vi var 16 år igen och intelligensen och humornivån sjönk lika fort. Jag har skrattat, skrattat och skrattat lite till den här helgen...det är konstigt ändå, trots att vi har ganska sporadisk kontakt nuförtiden så känner man ändå varann så väl att det är som att spola tillbaka tiden till när vi umgicks varje dag efter bara några minuter tillsammans! Väl nere i Göteborg åkte vi ju (givetvis) vilse att antal gånger innan vi hamnade rätt, men till slut hittade vi Chalmers och hörsal 4 =) Emma sa en sak som jag tänkt på tusen gånger förut; det borde finnas en dekal eller liknande, gärna med medföljande saftblandare, som man kan klistra på bilen när man är turist i en annan stad och speciellt om man kommer ifrån en inte alltför stor stad! Det skulle underlätta mycket för alla inblandade som kommer i ens väg. Hur som helst, disputationen drog igång, och jävlar vad jag blev/är imponerad av våran Elsa!! Det går ju inte att beskriva här eftersom jag förstod ungefär 10 % av vad hon sa, men hon gjorde det på ett fantastiskt snyggt sätt och med en självsäkerhet som bara lyste genom kläderna. Jag kan iaf titeln på hennes tes och den lyder Partial Discharges in Repetetive Rapidly Changing Voltages....*pjuh*! Efter 3 timmar av lyssnande var det fika och sen åkte vi tillbaka till hotellet för att andas lite och duscha. Ner på byn en sväng och käkade och det blev något glas vin men inte alltför sent, klockan var nog inte mer än 10 när vi åkte tillbaka till hotellet igen. Meningen var väl en tidig kväll men då kom Anna på den lysande idén att vi skulle sätta oss i hotellbaren och ta en drink. Det slutade med att jag och Elin vinglade in på rummet runt 2 efter att ha träffat några gubbar i baren som jag bla shottade med...men stark som man är var man uppe typ 8 iaf =) blev en dag på Avenyen och tittade på göteborgare och provade västkustska McFeast, och sen iväg på disputationsfest på kvällen. Stelt till en början men det lättade till slut =) kan väl inte påstå att jag är van att konversera på engelska, eller att hitta gemensamma samtalsämnen med folk som forskar och sånt dära....slutade dock med att jag booty-shakade (stavning??) med en liten professor som var typ 60 år =D tänk att människor alltid hittar en gemensam nämnare på dansgolvet? Supergod mat och jättekul att träffa en gammal klasskompis som man inte sett på evigheter! Blev kvar på Chalmers till halv 4 men sen gick det bara inte längre, man är ju inte 28 längre som sagt var! Somnade nog ganska kvickt och när jag vaknade och tittade mig själv i spegeln så har jag nog inte sett mycket värre saker i mina dagar =) resan hem gick stundvis tungt eftersom jag kände av ett lätt dunkande illamående, men landade iaf hemma i Hamrånge igår kväll vid 7 så det gick rätt fort att ta sig hemåt under omständigheterna så att säga. Upp och jobbade imorse halv 7 och nu sitter jag här...Familjen kollar på film men jag kände mig bara så osugen, speciellt eftersom jag har massor med mat och ännu mera tårta i magen, vill helst bara tokkräkas. Vill väl bara knyta ihop det här med att säga att jag haft en underbar liten helg med er brudar och hoppas verkligen inte det dröjer 13 år till innan nästa!

Imorrn blir det till att svänga till Hedesunda igen då, pappsen fyller år och jag ska bara åka ut och snika åt mig tårta =) present har han ju fått redan. Resten av veckan består av jobb men sen kommer ledig helg och då blir det visst fest på Vårtgårdsvägen! Men hinner väl återkomma innan dess hoppas jag. Ska nog ta en sträckelse i soffan iaf innan jag får ännu mer skäll om att jag är otrevlig, osocial och inte föregår med gott exempel....hörsdahej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar