september 27, 2009

Mersey Beatles och helg

Har precis kommit hem från en alldeles, alldeles...alldeles jävla underbar konsert!! Trots att jag inte ens var i närheten av född på 60-talet så kändes det i hela kroppen hur det lät då! Och av allt jag har hört med Beatles så var de här grabbarna förbannat jävla lika originalet. Låtar man känner igen och har hört massor av gånger blandat med udda B-sidor som var minst lika bra och ja...jag har varit på några konserter men jag måste säga att den här smäller absolut bland dom högsta. Lika mycket showen och alla smådetaljer som själva musiken...coolt säger jag bara. Coolt! Sen var det förbannat synd att jag var tvungen att gå innan det var slut pga att bussen gick hem, men jag har då aldrig varit med om att en konsert varat i mer än 3 timmar, men det var väl klart att just den här skulle det. Får iaf se resten filmat sen.....

Lördagen bjöd på mysfaktor i kubik med lång kalsongfrukost och bara göra ingenting hela förmiddan. Nasse åkte iväg till farmor och farfar runt 1 och då tog vi Hugo och gick på promenad och stannade i skogen på några stenhällar och bara njöt på en filt i solen och drack lite kaffe och Smirnoff =) jag passade på att skära mig på en kniv så blodet verkligen droppade om handen, men det var också mysigt! Det är inte ofta man kan göra sånt nuförtiden, det är ju alltid nåt annat som ska göras eller så är det Emilia eller det andra med det tredje så det var verkligen uppskattat. Tänk vad en termos och ett paket Ballerina kan göra för själen =) Iväg hem och svidade om och drog på galej i Hille, riktigt trevligt och god mat och ja...allt! Tog inte ETT enda kort under kvällen vilket jag inte vet hur jag kunde lyckas med men iaf....idag har jag inte gjort många knop förutom en prommis med Hugo (och Pontus) då och typ torkat bordet...det är lagom! Och imorrn har jag bytt skift eftersom jag inte visste hur sent det skulle bli idag så jag har påsmorron och det ska bli sååååååå skönt....! Sen blir det vändskift på jobbet och sen kan jag faktiskt ana en ledig vecka vid horisonten. Då jävlar ska jag se till att göra allt med Emilia som har glömts bort eller inte hunnits med, det lovar jag dyrt och heligt nu! Lillbruttan har hamnat på efterkälken nu de senaste helgerna då det har varit Gbg x 2, jobb och annat....man får lätt dåligt samvete även om jag vet att hon har överlevt ganska bra, men iaf. Men nu ni kära gott folk ska jag slå igen sotluckan och alla andra luckor med för den delen så God Natt!!

1 kommentar:

  1. *asg* Haha! Livet e inte lätt när det jävlas! Men mina minuter förgylldes iaf hihi snacka om å råka ut för precis allt samtidigt =) se det positivt, du fick mat, ett bad och popcorn iaf, sen hur det blev eller gick till, det e skit samma!

    SvaraRadera