september 13, 2009

Två dagar efter 9/11

Jag är pigg som fan idag. Sovit ostört till 9 och lekt gömma pinnen i sängen och sen gått på så lång promenad så jag nästan fick ta Hugo på ryggen sista biten, städat Nasses rum och strykt. Jolasåatt! Hoppas det blir ett helvete på Hakke ikväll annars kommer jag någon gång runt 5-halv 6 hamna i sockerkoma och glömma bort hur man steker 150-grammare.

Idag har jag iaf provat kläder och bestämt vad jag ska ha på fredag =) sånt där tycker killar i allmänhet och Inge i synnerhet är fullkomligt obegripligt och lätt stört, att man måste bestämma i förväg vad man ska ha på sig en speciell dag. Men av vad jag har fattat så är de flesta tjejer likadana och går man på fest i kläder som man inte känner sig bekväm i (det är för tajt, för stort, fel färg, för kort, för långt eller bara för gammalt) då är faktiskt hela kvällen förstörd, man känner mest för att stå inne i garderoben med dörren stängd och dricka sprit direkt ur flaskan. Det innebär inte att man alltid måste ha nåt skitsnyggt men att det måste kännas rätt just då. Så...jag ska ha en grön klänning som jag köpte för ett tag sen och som jag tyckte såg helt ok ut men inte har använt och nu när jag tog på den var den ju faktiskt jäla snygg =D intresseflagg. Jag måste nog maila Bella om det här.

Förutom dessa hjärndödande aktiviteter har jag letat hus uppåt på Blocket! Även om man inte ska flytta så är det alltid kul å spana och jag hittar drömställe efter drömställe i byar som heter Holmsjö, Bredbyn, Mörsil, Offerdal och Kyrkdal...hörs ju bara på namnet liksom. Inga hus är under 200 kvm och de flesta lutar betänkligt och har nog inte målats sen förra koleraepidemin...men det är något med dom där husen! Det finns en själ i väggarna som inte går att köpa i något nyproducerat BraHus. Jag ska inte säga att jag ska, men jag hoppas att jag någon gång kommer bo i ett sånt hus. Med ett gäng nordsvenskar utanför fönstret, minst 8 katter och en liten (jättestor) kakelugn i varje rum...vore nåt de!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar