september 24, 2009

[Tohrs-dawg]

Nu ska jag gå ut i det offentliga och erkänna; jag har jobbat kväll nu de senaste 3 dagarna. När jag kommer hem har jag jättesvårt att somna, så har det varit jämt och ja, jag tar en kopp te, kollar Fejjan, smurfar runt, duschar, gosar med katterna osv osv...och så är klockan helt plötsligt 3 och jag inser att jag ska upp om ytterligare 3 timmar. Så nu har jag infört en ny kvällsvana; jag tar mig en hutt och somnar numera som en prinsessa. Till alla er som höjer ett undrande ögonbryn kan jag säga att jag gör det här i rent experimentiellt syfte! Ni vet alla dessa tanter som blir tusen hundratjugo år gamla? De har alla en hemlighet; de dricker en liten whiskey varje kväll. Nu vet inte jag om Bacardi Grand Melon är samma sak, men just därför ska jag kolla upp det. Jag lämnar ut min kropp och själ till vetenskapen, och ta mig fan om jag inte ska bli 100 åtminstone. Gör vad som helst på mig, men ta inga leverprover....

De senaste dagarna har varit så inrutade så jag har liksom inte haft nått att säga. Jag kliver upp, gör iordning mig och Nasse, åker till skolan, går långprommis med Hugo, hem och städar, handlar, tvättar, power-nappar en stund och så åker till jobbet. Fy fan vad trist. Men man behöver trist för att uppskatta det andra så jag är ändå jätteglad =) nu har jag bara en stängning kvar sen har jag en skojsig helg framför mig hoppas jag. Vi ska vara barnlediga och gå på kalas och sen är det konsert på söndag! Lite synd att jag ska jobba fm på måndag dock men det kanske går att byta iofs =) idag har jag faktiskt varit och ridit, var någon vecka sen, men Ville och jag är lite osams för tillfället. Kanske vi borde gå i parterapi tillsammans? Spelar ingen roll, är alltid lika skönt att lukta på honom och mocka lite bajs, får en att koppla bort mycket annat. Känner mig lite orolig för folk omkring mig som inte verkar vara i toppform direkt....men såna perioder har ju alla. Även solen har fläckar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar