augusti 23, 2009

Helgen som inte blev av

Så blev det en helg i sjukkräkandets tecken då.... =( kände redan i torsdags kväll att det inte var riktigt 100, och när jag hade jobbat fredag så mådde jag bara sämre...och som vanligt då så började jag spy! Vilket jag gör förhållandevis ofta, men det är fortfarande ganska otrevligt. Hade väldigt konstiga vågor av illamående och yrsel som har hängt i hela helgen, och även om jag inte har mått bra så har jag inte varit skitdålig heller...emellanåt har jag ätit och mått nästan bra, och så kommer det tillbaka och jag har spytt några skvättar och sen blev det lite bättre...trött blir man iaf! Just nu mår jag iaf bättre och tänker vara frisk imorrn för det har jag bestämt. Missade förstås Bergby Krog igår vilket jag är hyfsat grinig över!! Har bott i Hamrånge i 3 år i december och har fortfarande inte festat på BK och som Carro säger så är det ju dags för mig att fixa ihop min första skandal på byn. Eftersom jag inte är så värst sugen på att spräcka nåt förhållande eller så som verkar vara en frekvent syssla på den här byn så får jag väl se till att bli näck, åka in i fyllhäcken eller klappa i för någon i stället.

Förutom att ha spytt så har jag sett ett antal filmer och sovit väldigt mycket så något värst intressant inlägg blir ju inte det här =) Hasse har lagat mat åt oss både igår och idag och det tackar vi för och konstaterar snabbt att man vänjer sig mycket kvickt vid sådant beteende!! Kommer känna mig hemskt vilsen och förvirrad i köket imorrn kväll när jag ska laga mat...? Under dagen ska jag även försöka ta mig in till stan och handla åt Nasse, hon behöver ju diverse pryttlar till skola och så...tänk vad med pengar dom tjänar på att ungarna börjar skolan! Dom måste ha nytt gympa-set, dom ska ha väskor och skor och ny höstjacka, dom måste ha nått gulligt pennfodral med blingbling-sudd och nya hårsnoddar och diadem, regnstället sen våren är urvuxet och det är lika bra att försöka hitta vinterjacka innan alla andra ska köpa och priset går i taket...tänk om man kunde fått nåt info-kort på BB att det skulle bli förbannat dyrt helt plötsligt =D har alltid tyckt och sagt att Emilia aldrig varit särskilt dyr i drift, tycker barnkläder är relativt billiga om man inte är någon POP- eller MeAndI-nörd, men nu...jag tar tillbaka allt. Ett par jeans kostar allt mellan 300 och 500 spänn och då kan hon ha dom ett halvår, max. Skorna sliter hon ut på en månad, så antingen köper man ett par för 1000 spänn eller så får man göra som jag, köpa på Din Sko för 199 men då får man också köpa nya var fjärde vecka ungefär. Fast å andra sidan...jag älskar ju att shoppa så jag klagar faktiskt inte =). Men morgondagen blir en dyr historia, hur man än vrider och vänder på det. Ska smurfa in på hm.com och titta lite...bara titta. Jag är inte kontokund, jag kan betala kontant, jag är inte kontokund, jag kan betala kontant....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar