oktober 11, 2009

091011

En turbulent vecka är slut. Aldrig har en ledig vecka gått så jävla fort, ändå känns det som måndagen var för flera månader sen. Under veckan har jag varit på mitt första spinningpass, (och sista på ett tag) och sen...blev det söndag! Närå...dagarna har fyllts på med allt det där andra som jag brukar tjata om så jag ska inte tjata om det nu men iaf...har haft det bra även om det har varit berg och dalar! Den här dagen spenderades på Fjärran vilket var en alldeles lagom sysselsättning, har lagat mat och sen blev det en skräckmacka i soffan. Fast den var inte hälften så äcklig som jag var rädd för att den skulle vara (The Uninvited), så ni kan se den med gott mod. Nu kan jag inte sova och när internet då funkar på kvällstid för en gångs skull så kan man ju passa på att slänga in ett inlägg här =) det har inte gjort det de senaste dygnen och fråga mig inte varför. Är dessutom hundvakt ikväll till svärföräldrarnas stövartik Vilja, och eftersom Hugo är på ett alldeles strålande grinigt humör pga att hon är här så ligger hon som en falukorvsring runt mina ben just nu och gnäller lite ynkligt. Hon är så söt den hunden, men hon blev tyvärr illa behandlad som valp och är därför väldigt låg av sig, men oändligt vänlig mot allt och alla. Hugo ligger med en mycket trumpen min och glor in i rummet och jag kan bara ana vad han tänker i sin lilla goldenhjärna just nu =)

För övrigt har vi försöka boka in ett antal aktiviteter framöver men inget är spikat! Julbord och kryssning och konsert och en fest och Inges kalas ligger alla på schemabordet....det är inte så värst många helger kvar fram till jul och speciellt inte lediga sådana. Måste verkligen ta tag i det nu...framför mig ligger en 6-dagarsvecka och känner jag mig själv rätt så blir det ju inte ett jota gjort den här veckan. Ätasovabajsahundjobba. Jag längtar redan tills nästa söndag, eller åtminstone till torsdag eftermiddag...då kommer allt kännas lite bättre! Ska ta mig ett varv bland de andras bloggar nu och snaska i mig nyheter som jag som vanligt missat....

1 kommentar:

  1. Hej Anna panna!
    Jag kan ju jobba nån helg om det skulle behövas:-)
    Kram Millan

    SvaraRadera