juli 05, 2009

Summering...

...av en lååång och alldeles, alldeles...underbar vecka! Ja, faktiskt så har min lediga vecka känts väldigt lång, och det beror nog på att vi har utnyttjat dagarna, kanske inte till max, men närapå! Gårdagen med allt vad det innebar med kalaset gick superbra, tror alla och speciellt Emilia var nöjda och glada. Kan dock säga att det var värre än ett pass på gymmet att leka med ett gäng 7-åringar i en enorm lekborg. När vi gick ut därifrån rann det om både mig och ungar, men kul hade vi! =) Olivia följde med hem och sen hade vi bara myskväll här hemma, Lisa kom och vi glodde på Repmånad och mölade chips och negerbollar. Blev förfrågad om jag ville med ut på krogen och i ett svagt ögonbick var jag bra sugen men insåg att jag var alldeles för trött och tackade nej. Usch vad vuxen jag har blivit. Aldrig tackade jag nej till att festa när jag var 21 även om jag inte hade sovit på en vecka. Nu är det andra tider.

Idag blev det Furuvik efter många om och men iaf med Tess och Emelie, perfekt väder har vi haft och som vanligt dammade det bara till så var vi tvungna att åka, trots att vi knappt varit i halva parken. Nasse åkte nya fritt fall själv eftersom jag inte vågade (kul morsa) och vrålade sig igenom Spökborgen medans jag skrattade så jag höll på att dö (schysst morsa). När vi satt i tåget skrek hon "mamma, jag är så skiträdd!" samtidigt som hon var tvungen att skratta lite också så det var inte helt lätt att hålla sig för skratt själv. Emelie passade på att käka lite getbajs, stångas med bossen i gethagen, äta mat med precis hela ansiktet och vara mycket fascinerad av en man med cowboyhatt =D hon är så jäkla söt den lilla ungen så man kan bara äta upp henne! Efter Furuvik skjutsade jag ut Emilia till Hedesunda och Elin med grabbar där hon ska vara tills onsdag eller torsdag. Hon älskar verkligen att vara där och vi löste det så för att ge henne en extra vecka ledigt eftersom vi jobbar båda två den här veckan. Blir två veckor på fritids sen och sen förhoppningsvis två veckor ledigt igen. Är ett jäkla pusslande med sommaren men vad gör man inte....? Nästa sommar har jag dock semester på riktigt för första gången i mitt liv och det ska inte bli helt fel =) ikväll har Familjen varit här på lite lax som blev riktigt smarrig, lite glass på det och en trött film eller två. Hugo passade på att bita sönder den nya bollen som Emilia fick eftersom han hade bitit sönder den första, så nu gäller det att fixa en ny innan hon kommer hem. Andreas och Anna kom upp också och det var jättekul att se dem, har ju knappt setts nåt på hela sommaren ju. Nu är jag alldeles solokvist och det känns både läskigt och skönt.

Kan lova att det är bröllopstankar som snurrar i huvet nu!!! Jag har insett att det här med att vara tärna är aningen mer komplext än jag trodde =D massa smådetaljer som jag inte har tänkt på, och dessutom har det ju slagit mig att jag ska hålla tal och att det är min uppgift att ha is i magen som jag ska dela med mig av till Tess på morgonen innan bröllopet...och jag som inte brukar bli nervös inför saker och ting?!? =D fast jag kanske har talang för att dölja det, jag vet inte *hehe*! Har inte hittat nån klänning än men ska försöka ta mig in till stan i veckan och kolla Gimlins och Klädpiraten. Tills dess håller jag koll på nätet. Jag tackar även Gud för alla forum som finns om allt vad gäller bröllopsbestyr, massor med människor som har varit med förr eller helt enkelt bara har mer vett i skallen än vad en annan har =) måste vidare nu och göra efterforskningar, och även införskaffa mig några nya Singstar-skivor....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar