juli 17, 2009



Nu har det ju dröjt lite med uppdateringen, dels eftersom jag haft lite att stå i och dels för att inloggningen tjafsat...men nu är jag här! Sen sist har bröllopsnerverna verkligen slagit till, vet inte riktigt vad jag är nervös för, men nervös är jag iaf =) men det är ju någon vecka kvar iaf! Har fortfarande inte hittat någon klänning, men skor har jag iaf. Hittade ett par gråa pumps med svart spets på Deichmann, min all favourite-skobutik! Lite för höga egentligen för min smak, men wtf...




Fisen och jag kom då ner till Stockholm iaf, trötta och aningen bakfulla efter vinkväll på Vårtgårdsvägen kvällen innan. Efter installation tog vi en sväng på stan, det blev lite handlat med betoning på lite eftersom vi båda var ganska fattiga. Vi käkade vårrullar som smakade fårhage, drack Irish som blev halsbränna och cider som smakade skit. Men det var lika kul ändå! När man gör något med Fia så spelar det ingen roll vad man gör, allt blir liksom ett äventyr! 19:30 var det dags för Brittan, men eftersom vi körde lite barhäng bredvid bla Sahlene så kom vi inte ner förrän kanske halv 9 och tror inte vi väntade mer än en kvart innan slampan äntrade scenen. Konserten var riktigt bra, det enda negativa jag har att säga var väl att den kändes lite opersonlig på något vis, plus att den var ganska kort. Men det var helt ok ändå, längre hade nog blivit utdraget. Innan hade vi ju pratat om att vi jävlarimig skulle ut och festa efteråt, men vad hände när vi kom utanför Globen?! Vi hamnade på Burger King, åkte hem till bror och somnade som två stockar =D på tisdagen blev det mys i Gamla Stan, och en visning på Hovstallet som vi blev halvlurade på eftersom hästarna var på bete...det var ju liksom därför man gick dit...var och käkade på Vapiano innan vi åkte hem, något som jag kan rekommendera precis alla att göra, det är jäkla god mat där! Färska pasta med champinjoner, gräddsås, oxfilé och massa chili och vitlök...mjaff! Innan vi var hemma hann det bli lite nakenkort, en till kändis och tvåhundra poliser på E4:an. Och det är som dom säger, borta bra men hemma...också bra =).




När vi kom hem skulle Hugo badas eftersom det var ganska varmt, och vad fan lyckas man med på väg ner till Fagervik? Jo, jag skulle springa på min sommarlätta fötter, men det ville inte dom så ena foten vek sig och jag skrapade i asfalten med utsidan av foten (ja, det låter konstigt) och fick jävligt ont I foten. Det går bra när jag går omkring men på natten gör det ont. Klantarsel. Och det blev ju knappast 1 kilometer på jobbet igår, snarare 1000. Folk precis hela kvällen, sista kom 5 i 10...det tar på en gammal tant. Men det är konstigt hur kroppen tar sig ändå, för jag har så satans ont i ryggen på kvällarna när jag kommer hem, men på morron är det i stort sett alltid bra ändå. Men det där hinner väl ändras det å =D nu ser jag fram emot diverse kalajs här framöver, tisdagsdans på Ön är inbokad sista gången (28:e), färgning och klipp samma dag. Ledigt för bröllopet har jag fått också =) trancekryss i slutet på augusti, sen är det ju nästa bröllop! Sen var det visst fest i Gbg när Elsa disputerar, kommer bli en dyr historia den här 2009. Men pengar är ju runda av en orsak. Nu ska jag ta och packa in min lilla prinsessa i bilen för en dag på fritids i Björke, någon som är lite nervös tror jag, hihi! Trödje har stängt under 4 veckor så det blir några dagar där med nya kompisar, spännande! Lovar att vara snabbare på update nu....pyss pyss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar