juli 26, 2009

När alla andra börjar jobba igen blir jag ledig =)



Japp, ni läste rätt, mina 10 dagar av frihet har nu inletts. Sitter nyduschad med kattdreggel rinnande över skärmen (Pontus sover uppe på kanten) och känner mig bara luuuuuuuuuuuuugn. Det bidde inget rekord på jobbet idag, det svider lite eftersom jag verkligen var taggad för fullt ös. Men det blev lagom-ös ändå så jag ska inte klaga, dessutom var det en gubbe och en ähum...säger man kärring?...kvinna....som tackade så hemskt mycket för den underbart goda maten, och det är konstigt hur ett tack sådär kan väga upp 8 timmar av sura miner från sönderstressade barnfamiljer på mys-semester och gnälliga pensionärer som tycker soppan var för svårtuggad. Märkligt men trevligt.




Imorrn är en återhämtningsdag med diverse pyssel hemmavid och pyssel i stallet, Fisen och jag ska pimpa fikarummet tänkte vi med lite nya fräscha grejer och, om vi känner oss tillräckligt ambitiösa, kanske lite målning till och med. Med tanke på att man vintertid ändå tillbringar åtskilliga timmar därinne så kan man ju ändå dra sitt strå till stacken, dessutom är det ju jäkla kul när det verkligen blir skillnad! Ser fram emot tisdag sen med förhoppningsvis ett x antal glas vin i trädgården med kära mamma och pappa, och sen lite slirande på Ön. Blir Ljusdal på torsdag iaf, var lite osäkert där, men hur som helst, alla får göra som dom vill, jag tar Nasse och åker! Trivs så himla bra däruppe, vet inte riktigt varför, men bidragande är nog alla dessa underbara Hälsingegårdar och mysiga fik och vacker natur och lukten i stugan och lugnet och solen och Norebadet och...ja. Det är avkopplande med stort A. Att sen inte behöva känna mig stressad att jobbet kör igång på måndag känns bra ljuvligt bara det....streesen över bröllopet börjar dock bli överhängande! Får inget svar från företaget i USA så jag måste nog försöka hitta något här. Synd, för klänningen jag vill ha är fin....måste ju dessuotm boka tid för uppsättning vilket inte heller är gjort, bara att hoppas att de är snälla på Hair It Is och vill göra det med så kort varsel. Och så komma ihåg att köpa nagellack, boka tid för solsprejning, knåpa ihop något att säga och lite annat...men nu är jag ju ledig.... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar