juli 08, 2009

Hata festivaler

Fan vad det känns ända in i själen med alla dessa människor som pratar om, bloggar om eller lägger ut bilder om Peace And Love. Fatta nån gång att vi som inte kunde åka inte är avundsjuka, inte vill höra eller se och vet att det regnade hela tiden fast ni påstår nåt annat.

Idag vaknade jag kvart över 1. Ja, kvart över 1. Blev väckt någon gång runt 9 av en överkåt karl som gjorde något med mig, jag minns inte vad, och efter jag minns inte vad så somnade jag visst om. Blundade en kvart sådär och vaknade ungefär 4 timmar senare. Hoppsan! Sen dess har jag jobbat, städat och betalat räkningar, inte varit på någon festival och inte ens blivit lite full. Mitt liv känns lite långrandigt för tillfället som ni kanske förstår, men jag försöker tänka på nästa sommar då jag kommer få mitt livs första semester, dvs jag är ledig utan att förlora pengar. Apropå att vara ledig så blev det krångel med ledighet på bröllopet...!! Det har inte löst sig än om jag säger så, och det känns mindre bra helt enkelt. Jag kommer inte att stå och vända burgare medans min bästa vän gifter sig, så mycket kan jag säga. Håller på att sälja min själ för att få till det här, och på något vis måste det gå! Har kommit så långt i försäljningen att det blir ett antal mindre lediga helger iaf, får se var detta slutar. Även om jag självklart gör allt jag kan för att få den helgen ledigt så känns det inte jätteskoj att som "straff" jobba sönder alla andra lediga perioder. Hade det bara varit jag så hade det kvittat fullkomligt, men jag hade hoppats på att Nasse skulle kunna få lite mer sammanhängande ledigt hon också. Idag när jag ringde henne, hon är hos Elin, så var hon väldigt kortfattad kan jag säga =) mitt i när jag satt och pratade och frågade några saker, vi hade pratat kanske 30 sekunder, så hör jag "hej då!" i luren. "Emilia?" sa jag, "har du inte tid med mig?". "Nä", sa hon , sen åkte luren över till Elin igen. Kunde inte annat än skratta, för det är ju enbart ett betyg på att hon har det bra och inte saknar oss, men lite kändes det i mammahjärtat. Imorrn åker vi iaf ut och hämtar henne, sen ska hon vidare till Bönan på torsdag för lite sommarlov hos farmor och farfar medans mamma och pappa jobbar. Tänk om man kunde vara [pann-sjonär] istället.

1 kommentar:

  1. Tur att du inte är avundsjuk för nu drar vi till Kilafors på mer festival!

    Mycket ödmjuka hälsningar

    SvaraRadera