juli 24, 2009

Jäklar vad kass jag blitt på att uppdatera nu då! Har jobbat och haft grejer för mig så jag hamnar ju adrig vid burken, och när jag väl gör det så är det mest för att leta klänning eller kolla in frillor =) har mailat ang en klänning men inte fått nåt svar så jag måste nog fanimig leta vidare tror jag. Det är ju trots allt bara 2 hela veckor kvar....tänk att det är så lätt att hitta ALLT annat än en klänning just nu. Tess och jag hängde på stan i onsdags, skulle bara ner och kika lite efter vi hade varit hos frissan men jag tror det blev nästan 3 timmar därnere. Det var rea överallt och fyndade verkligen flera grejer, och då menar jag fyndade! Bl.a. en Escada-parfym som jag fick gratis då jag köpte duschkrämen i samma doft, den hade kostat över 600 och det var iaf 70% kvar i flaskan, dom hade använt den som prov...plus en klänning och lite annat jox, Åhléns t.ex. hade halva reapriset mellan 18-21 =)

Möhippan blev iaf jättelyckad! Har ju inte kunnat skriva om den här eftersom the bride to be är här och snokar titt som tätt, hähä! Att dra ihop den på mindre än två veckor var inte det lättaste men det gick, och blev dessutom jättebra! Så här i efterhand hade jag gärna planerat in någon mer grej på kvällen, men vi höll ju ändå igång 10 timmar så alla var ju rätt sletna sen iaf....sen dess har jag mest jobbat och försökt få lite saker gjort. Idag har jag dammsugit för första gången på snart 2 veckor tror jag, annars brukar jag få det gjort iaf 2-3 gånger i veckan...intresseflagg men ändå. Har sällan skådat en sån mängd hundhår och halvätna trollsländor. Just nu sitter jag och försöker tänja ut hjärnan åt alla håll för att komma på bra idéer ang bordsplacering och hur fan jag ska fixa håret! Jag har ju en idé om hur jag vill ha det, men vill ju inte bli för lik Tess heller =) jag trodde faktiskt att jag skulle tycka, den dagen det blev aktuellt, att det skulle bli jobbigt med planering och funderande på småsaker, men det är alltså bara kul! Kanske för att jag har en lagom stor roll i det här bröllopet, hade jag varit bruden hade det nog känts lite hårdare förstås.

Nu ser jag bara fram emot två stängningar till innan jag får den här sommarens längsta ledighet!! Är ledig nästan 2 veckor med undantag för två pass mitt i...ska bli superskönt, är ganska uppbokat iofs men ändå, några hellediga dagar blir det. Måndag ville Fisen till Furuvik, på tisdag blir det ju dans på Ön, onsdag utgång/fest med partybrudsen på jobbet och på torsdag åker vi till Ljusdal och Pias stuga med Familjen och ska bara ta det lugnt och ha det trevligt ända till söndag förhoppningsvis. Sen har ju jag 3 dagar för mig själv med Nasse då jag vill göra något speciellt men vet inte vad än...hoppas bara på att det inte blir regniga dagar då inget blir gjort, hon och jag är ju experter på såna dagar. Såna där dagar när man inser att man inte har borstat tänderna klockan 3 på eftermiddan och Hugo knappt har kommit utanför dörren. Men nu är det dags å hoppa i bingen iaf, måste upp i tid imorrn och greja lite innan jobbet. Fanny skulle komma och härja på förmiddan sen tänkte jag försöka hinna in till systemet, men det är väl inget måste egentligen...tänk om jag kunde få vinna vin-lotteriet imorrn!! Ska gå ut och titta efter stjärnfall nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar