maj 05, 2010

Satanshelvetsjävlaskitbögsbilar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inom loppet av en och en halv månad har två bilar rasat för oss. Audin dog ju på väg in till stan här för ett tag sen. Kamremmen gick visst, vilket innebär att motorn kan ha rasat, men den kan också ha klarat sig. Inge har inte ens lyft på motorhuven så det blir ju spännande att se. Idag skar Passaten ihop för mig, 500 meter från besiktningen som jag var på väg till. Motorn finns det inget hopp för, det är en ny ("ny") som gäller, vilket kommer gå på allt från 6 000 spänn och uppåt. Kan inte ens sälja den för att få ihop pengar att fräscha till Audin ordentligt. Som tur är har man ju snälla svärisar, så får åka svärfars Caddy så länge. På väg hem från Bönan med den lägger torkarna av. Så med andra ord har jag nu en bil med två säten i, går jättebra när man snart har två ungar, som man bara kan köra om det inte regnar. Och ungefär 500 meter hemifrån kör bilen framför mig över en ekorre som tumlar omkring och hamnar på vägrenen. Jag klarar inte av att bara åka förbi utan stannar förstås...den lilla stackarn lever men det rinner blod ur nosen och han andas förtvivlat och tittar på mig med stora svarta ögon. Så jag får leta reda på ett någorlunda tungt verktyg i bilen och slå ihjäl den för att den ska slippa lida något mer. Det kändes ju hemskt skoj och när jag kom hem var jag alldeles nerstänkt med blod och jag kände bara att nu är det bra. Bra.

1 kommentar:

  1. Tack för att du inte bara körde förbi ekorren!!!! Det skar i mig när jag läste de meningarna, uhuuuuu :-(

    Sen hoppas jag såklart att det löser sig med bilar för er. Vad trist! Men tids nog så...

    SvaraRadera