maj 13, 2010



Tänkte faktiskt gå och lägga mig men insåg att det är lönlöst. Med ett paket hamsterhjul i magen går det inte så bra att sova så jag satsar på att sitta här tills jag trillar av puffen och somnar på golvet istället.




Idag somnade våran lilla Åke in ='( jag vet mycket väl att han "bara" var ett kryp och blaj, blaj, blaj, men jag blev faktiskt ledsen ändå, så det så. Vi har ändå haft honom i 10 jävla år, så det blev väldigt tomt i hans lilla terrarie, Inge fick städa ur det för jag klarade inte av det. Han har ju varit risig i en 2-3 veckor så det var ju inte precis oväntat, ni ser ju på bilden hur liten rumpa han har, läste att det är vanligt när de dör av ålder/sjukdom att de helt enkelt torkar ut. Och okänsliga som vi är har vi redan pratat om att skaffa en ny fast kanske en annan sort, fast det pratade vi om redan innan det här. Jag är sugen på en Smithi, de är hemskt fina...men vi får väl se. Nu är det begravning imorrn först och främst.




Dagen har jag och Nasse spenderat tillsammans ute på ärenden och haft det väldigt mysigt. Att Återvinningen, MAX, Ica Maxi, Din Sko och Blomsterlandet kan bidra till en så trevlig dag, det trodde jag inte =) när vi kom hem planterade vi, gjorde plättar och grävde lite ute...efter maten skulle vi se en film och då hade Nasse bäddat åt mig i soffan för hon tyckte att jag hade jobbat så hårt idag så jag behövde vila mjukt och skönt =D vad säger man då! Snickrat ihop spjälsängen och bäddat den har vi gjort och både jag och Inge stod där och glodde på den, och sen glodde vi på varandra och så sa vi "vad gör den där här?" =D det känns så himla overkligt att det ska ligga en liten grej i den om tre veckor. Helt konstigt liksom. Imorrn ska vi till paradiset (IKEA) och köpa, köpa, köpa grejer till badrummet så vi kan fixa det i helgen. Sen är det bara Balles rum kvar! Kommer bli en väldigt tajt helg, skulle behövt fylla år typ 25:e istället... =/ men det är ju ändå väldigt trevligt när det kommer folk och vill ge en saker och sånt, haha! Närå...ska ut och leta lite dynor till mina baden-baden som jag hittade i boden idag och inte hade en aning om att jag hade...nattinatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar