maj 17, 2010

Jaha, här har man suttit uppe sen en timme fast man är ledig och Nasse också =) observera att klockan är 07:46 precis just nu...kan inte sova för magen då, haft fantastiska (för-)värkar hela natten som gör jävligt ont, men ser ju ett slut på eländet iaf. Det vore ju skönt att få sova ut ordentligt de här sista två veckorna, men samtidigt så är det väl dumt att vänja sig med såna styggelser =)

Hade en kanonbra dag igår iaf!! Hade bjudit in familj/släkt på mat och fika på dagen, och hälften blev sjuka stackarna...men vi som träffades hade väldigt trevligt och trots att jag hade sagt till om inga presenter så fick jag bita i det sura äpplet ändå, haha! Fick ett rejält bidrag till barnvagnen som verkligen är uppskattat, solstolar med dynor och en sån här bamse-förvaringslåda till det, massor med blommor och en jättefin sån här trädgårdsprydnad med kruka, kökshandduken jag ville ha (haha) och sist men inte minst ett presentkort på att köra folkrace i Stockholm! Det ska verkligen bli skitkul, snacka om udda present och inget man själv skulle komma på idén att göra, men nu när jag ska göra det så ja....pirrar redan i magen! =D det måste vara någon form av inneboende dröm hos de flesta att få köra skiten ur en bil man inte behöver vara ett dugg rädd om! Ska bli så jäla skoj, bara doktorn har tråcklat ihop mig ska jag hoppa iväg till närmsta telefon och boka in datum =) jaaa, sen blir det ju fest här i höst som jag har lovat, Micke och jag pratade om vilket band vi ska ha på festen och det lutar åt In Flames just nu även om Korn vore jävligt fräscht...vi får se!

I lördags var det ju även personalfest på Hakke som var jäkligt trevlig även om man inte var som nån blixt direkt. Vi lyckades aldrig hitta nån barnvakt, vi som aldrig har problem med det annars...saken var ju den att vi inte hade någon lust att lämna bort Nasse för översovning eftersom vi ville ha henne hemma igår, och att hitta nån några timmar på en lördagkväll i närheten är ju inte bara! Så jag åkte upp själv, hade självklart tagit fel på tiden och kom en timme för tidigt så fick börja med att ställa mig och diska =) supergod mat blev det iaf med grillbuffé och ja, det är kul att titta på folk som fyllnar till även om man inte själv är med i leken! Gav ändå upp strax före 12, man är ju inte 20+ längre liksom =D har ju dessutom donat med badrummet hela helgen även om Inge har gjort det mesta av jobbet på plats då förstås, men det var jag som fick dra IKEA-lasset i fredags...när man är på smällen är det inte helt lätt att kånka två skåp på 20 kg styck, luckor, diverse småpryttlar och en bänkskiva som är 2,5 meter lång och väger bly. På nåt vis och med hjälp av lite händiga karlar och en snäll tant så fick jag med mig grejerna hem iaf, dyrt blev det också men badrummet blev ju som nytt! Blev lite trångt därinne men det hade vi räknat med, men nu har vi iaf ordentligt med yta för bajsande ungar och tvättvikning och andra saker som förgyller livet =) det farliga nu när det nästan är klart därinne är att det känns som att vi slappnar av och tar Balles rum "sen"....det är egentligen inte panik med det och det behöver ju inte vara klart tills han kommer eftersom han inte kommer bo därinne närmsta halvåret, men jag känner oss! Börjar vi tänka "sen" så innebär det om väldigt många sen =) jaja, vi får se hure blir....nu ska jag ta och koka lite gröt och väcka en väldigt trött nästan-8-åring som bara sover och sover....pyss på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar