januari 06, 2010

In a cold, cold world

Japp. Då var det fjärde strömavbrottet det här dygnet! Det är svårt att skära kött i ett kolsvart mörker. Och det är kallt på golvet när inte värmepumpen går. Det är svårt att hitta till toan mitt i natten när man inte ens har ledljus av gatubelysningen ute. Det är inte förrän då man inser att det är sällan man befinner sig i ett totalt mörker. Skrev jag att vattnet har frusit också? I nämnda stund är Lorden ute och undersöker om pumpen i borrhålet har frusit sönder, för det var inte "det vanliga" som hade frusit, där var det bara tomt på vatten. Ibland undrar man varför man bor i hus. Det är ju trivsamt ibland också förstås, när allting fungerar...men det är oftast något som är trasigt. Eller fattas. Tänk på det innan ni säger hej då till Gavlegårdarna.

Idag blev en konstig dag! Vaknade strax efter 8 och kände mig riktigt pigg, konstigt pigg. Inge och Emilia var på väg till Kenta och Inge påpekade hur trött jag var..."mhmmm" tänkte jag. Åt frukost i godan och ro och började klä på mig och dona lite för att åka till stallet. Nallen hade jag tappat bort men till slut hittade jag den under täcket och messade till Fia att infinna sig i stallet. En blick på klockan på telefon och jag insåg att antingen hade något konstigt hänt eller så hade jag ätit frukost i 3 ½ timme. Klockan var 12. De andra klockorna hade ljugit. Jag hade klivit upp typ 11, så efter det har hela min dag varit sned. Inuti mig är klockan runt 3 nu, fast hon är ju faktiskt över 6. Hum.

Har iaf varit hemskt huslig och lagat en kött- och grönsakssoppa som står på spisen och inte blir klar eftersom spisar oftast kräver elektricitet för att fungera. Så jag vet inte jag...vi får kanske äta chips och dipp till middag idag. För man vill ju inte alls ha varm mat när termometern står på -23 grader utanför...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar