januari 28, 2010

Sneuuu

Dagen började fiiint med en parkering i en jättestor snödriva. Drivan fanns inte där tre sekunder innan jag backade in i den och det tycker jag är konstigt. Men sen var den där och det resulterade i att jag inte var på jobbet förrän 20 i 7, fast jag påbörjade min resa kvart över 6.

Sen har dagen förflutit i ett fint och jämnt tempo och jag har INTE ätit en enda kaka! Sådeså! Bra där! En dag att lägga till de braiga dagarna. Jag måste bara skärpa till mig, och det värsta är ju att jag blir illamående av att trycka i mig men gör det ändå av någon väldigt konstig anledning. Har varit en bra medborgare och kört med skit till återvinningen och skänkt grejor till Röda Korset, känns ju fint i hjärtat efteråt =) sen var jag/vi så trötta så jag orkade inte ställa mig och laga mat så det blev pizza från Trödje. Men bagarna måste ha varit och tullat i barskåpet, för jag beställde två Calzone och en barn-Vesuvio med banan och curry. När jag kom hem hade jag fått en jätte-Calzone (dubbel gissar jag?) och en vuxen-Vesuvio med salami på. Nästan rätt. Det var säkert jag som sluddrade banan så dom fick det till en korv istället.

Igår fulbeställde jag en massa grejer från Ellos också som jag inte har råd med, men det blev så ändå. Ny matta och nya gardiner och kuddar å sånt =) det ser så jävla risigt ut här hemma och jag tänkte att det kanske kunde bli lite bättre. Vi har ju sagt nu att det ska bli ett ryck med tapeter å sånt nu så det blir lite fräscht, men jag vet ju hur det brukar sluta. Men då kan vi ju iaf ha äckliga väggar och fina gardiner nu en stund =) jag har bestämt mig för att vi ska ha lite tema turkos-blå, vitt och brunt. Det blir sommarfräscht det. Men nu ska jag ta min jävligt onda rygg till badrummet och doppa den i mycket varmt vatten, brukar bli lite bättre då, och kanske lyxa till med en Activia också =D ledig helg stundar och då ska jag stå rak i ryggen och vara nyskiten! Hejs svejs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar