januari 25, 2010

Yuuuuhhh

Lite paff man blev då när tempen hade sjunkit från -6 till -19 på 6 timmar. Det kallar jag snabbt. Mysigt om det forsätter på samma vis. Då får man skrapa täcket innan man kan kliva ur sängen.

Idag har variten mycket hård dag för lilla Nassemaja! Kvart i 8 imorse kom hon på vad det var för dag idag. Måndag den 25 januari, dvs vaccination. Hon blev jätteledsen och hade helt plötsligt alla möjliga fel som gjorde att hon inte kunde åka till skolan och definitivt inte ta någon spruta. Men kall och okänslig som jag är släpade jag ändå iväg henne, tänkte att det var nog mest joll eftersom det ju faktiskt hade gått bra förra gången, och då hade hon bara kompisarna med sig. Väl på skolan tyckte jag att hon lugnade ner sig och vi räknade lite matte innan det var dags för 1:orna. Vi kom upp för trappan men sen slog det tvärnit i madame. Jag fick i stort sett dra in henne i rummet, och jag tänkte att hon ger sig väl...men det jag trodde var mest trams visade sig faktiskt vara rädsla, redig sådan! Det slutade med att vi fick sitta tre stycken och hålla i henne medans hon fick sprutan och hon var så rädd, så rädd...det slet i mammahjärtat när hon satt där och knep ihop ögonen allt hon kunde medans tårarna bara rann. Men det gick ju fort iaf...så vi gick ner igen med handikappad arm och dom skulle få lite fika och jag tänkte att hon kan gå i skolan som vanligt ändå. Men det tog inte många minuter förrän hon var alldeles vit i ansiktet, så det var bara att springa till toan och kräkas för allt vad hon var värd. Så vi tog vårt pick och pack och åkte hem till soffan, och där har hon legat hela dan, varvat med sängen några gånger. Hon har hög feber vilket hon fick redan några timmar efter sprutan och jag vet inte vad jag ska tro...har inte hört någon bekant som har reagerat så här snabbt som hon gjorde, även om kräkorna på skolan antagligen var mer stress än reaktion på vaccinet. Men just att febern kom så himla snabbt också...jaja, nu är det gjort iaf och hon ligger nerbäddad och imorrn blir det mysdag med film och absolut inga aktiviteter alls. Själv fick man åka iväg och ta ett extraskift på jobbet här på kvällen så är rätt seg själv nu =)

Vill ju passa på å gratta Tess och Matte som fick syn på en liten flicksnärta i magen idag =D så nu har Baltasar fått sin första flickvän, hehe! Jag fattar inte hur mycket bäbisar det kommer ploppa ut i juni, jag vet fem stycken just nu som jag känner, det är ganska många på en månad! Jag gissar att september 2009 var en hemskt trist och kall period =D fattar inte heller riktigt att jag gått mer än halva tiden nu, tyckte nyss jag blev på tjocken ju. Fast det märks...hoppade i ett par såna här lösa och sköna jeans idag på väg till jobbet...jo. Jättelösa och sköna. Hade bara köttsår på magen när jag kom hem och låren jublade när dom fick syre igen. Men jag ska inte klaga. Bara lufta min åsikt lite =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar