januari 17, 2010

Tyckte jag skrev alldeles nyss här, men med skrumphjärna kan man få för sig många saker =) var ska jag börja då...i fredags var det ultraljud då, men det vet nog de flesta redan! Kan inte komma ihåg riktigt hur det var med Emilia, var ju så fruktansvärt länge sen, men coolt var det den här gången iaf! Som jag redan har känt så var det ju en lindrigt sagt rörlig prick som låg därinne och skvalpade hit och dit och vägrade ligga still så vi fick nåt bra kort. Men på slutet låg han iaf hyfsat stilla så då såg vi när han låg och gapade och donade lite och även en tummen upp =) allt bra iaf, och det var det enda jag hade hoppats på och när Inge frågade efteråt om jag var glad att det var en kille så slog det mig att jag inte ens hade reflekterat över det; om jag hade blivit glad över just det alltså. Jag blev bara så glad att allt satt där det skulle, att det var ett huvud och två fötter och sånt! Han tyckte samma sak, men nu när man har smält det lite så visst, det känns jättebra att vi får jämn fördelning i familjen =) stackars Lorden kanske hade abdikerat om han hade fått 3 tjejer att slåss mot, haha!

Middan med jobbet var kanon iaf, supergo mat och allt, fast lite trist och tråkig kände man ju sig =) kan ju inte klaga dock på att drinkarna kostade 25 kr nu iaf! Sen dess har jag väl mest jobbat men nu är det långhelg, ledig fre-mån, sååå jäkla trivsamt. Igår blev det heldag ute vid Mårdängssjön på skidor för Nasse och idag åkte vi en sväng till Bomhusbacken med pulka och bob, Nasse körde lite längdskidor i backen och det funkade det också! Höll på att skratta ihjäl mig bara för hon stod stel som en pinne precis hela vägen ner, kroppen rörde sig inte en millimeter trots att skidorna gjorde det...! Det såg inte klokt ut men man får ju försöka vara pedagogisk och berömma och inte skratta åt henne =)

För övrigt så har vi haft ett antal fajter här hemma under helgen med fröken och det sliter verkligen på en....varje ålder har ju sin charm så att säga! De flesta dagar är hon superlätt att ha att göra med, hon är ju halvvuxen nu och sköter sig ganska bra själv överlag. Men sen finns dagar som igår och idag när inget passar, det är gnäll, gnäll och åter gnäll och däremellan tjat och TRE gånger smällde dörren till hennes rum igen igår så jag trodde taket skulle lossna. Så idag har inte Emilia någon dörr till sitt rum. Smågrinig över det mesta är hon men det värsta är väl attityden hon har att jag och Inge fungerar som någon slags servicepersonal åt henne. Hon kan vara riktigt ohyfsad ibland och tycker tydligen att vi ska både knyta skorna åt henne och torka henne i baken...sånt klarar man faktiskt själv när man är snart 8 år! Man kan bli vansinnig för mindre...jag biter fotast ihop, det gör jag, men det blir en hel del höjda röster och igår så smällde jag igen hennes dörr så listen lossnade till och med =) men hellre det än att jag skriker åt henne tänker jag. Hoppas bara att hon inte tänker bli en bäbis när Junior kommer men det vore väl konstigt om inte...ska försöka ta tag i matlagningen här nu, har ingen vidare lust så det kanske blir en stund soffliggning först. Det tycker jag om. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar