januari 21, 2010

Thorsdauuuuug

Jag har ju nästan blivit pigg...! Jag måste inte sova så fort tillfälle ges och det är tamigfan ett framsteg i Dahlsvärld just nu =) jag gissar att det bror på att jag har börjat knarka järn nu, jag provade ju först med brustabletter som såg jättesommarfräscha ut...men det var de inte. Om ni föreställer er hur det smakar att micra på en folieboll tills den smälter och sen dricka den så vet ni vad jag menar. Det stod nåt om apelsinsmak på förpackningen men den hade de visst glömt att lägga i.

Å vilket liv det är i magen =) i skrivande stund håller jag på och ramlar av stolen för det är ommöblering därinne som pågår. Eftersom min garderob hastigt krymper just nu så glider jag mest omkring och är snygg i antingen långkalsonger (tack Gud för den uppfinningen) eller leggings då, och så fort jag hoppar i dom och sen sätter mig ner så blir det ju ganska tajt längst nere "under" magen, och jävlar! Kick på kick på kick tills jag flyttar mig eller lutar mig åt något håll =D inte går det att få Baltasar att inse att det är jag som bestämmer hur vi ska sitta, stå eller gå heller...suck. Att det ska börja redan nu, underdånigheten. Att något som väger ett halvt kilo ska bestämma så mycket redan nu. Får anfall av längtan då och då när jag vill att det ska ha gått de här 5 månaderna så Junior är färdigbakad =) 5 minuter senare är jag nöjd med att det är ett tag kvar...idag ska Nasse och jag iaf in till stan och handla lite grejer, framförallt kläder både till mig och henne. Bara å inse att det inte bara är magen som växer utan även arslet, behöver lite större storlek på leggings och sånt, och så ska jag försöka hitta ett par byxor till jobbet. Funkar fortfarande med de vanliga med ett skärp och nerdragen gylf men känns lite sådär...jag får helt enkelt försöka komma över att mamma-avdelningen framkallar hysteriska skrattanfall och skärpa till mig lite... =) nu är det jobbhelg som stundar så social kommer jag inte att vara. Ska även skärpa mig och komma igång med träning har jag lovat mig själv. Så nu. Skärpning!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar