januari 22, 2010

Inget särskilt alls

Jag har gått på reklamen. Har börjat äta Activia, eftersom min mage är den sämsta mage man skulle kunna ha. Och gissa vad; den funkar! Jag började igår kväll, och imorse hann jag bara öppna kylskåpsdörren och titta på yoghurten så blev jag skitnödig. Halleluja!


Shoppingvändan igår blev ganska lyckad ändå...att ha en 7-åring i släptåg är väl inte det bästa om man ska vara effektiv men det gick faktiskt ändå! Hon gnällde nog bara ungefär 20 gånger. Handlade inte för särskilt mycket men fick en hel del. Jag tackar Gud (igen) för linnena på Gina, blev två nya igår i större size, dom är perfekta nu med hängbuken =) ett par mysbyxor som jag inte kommer ta av mig nu förrän nån gång i juni, en tröja och så blev det faktiskt ett par jeans från Vero i baggymodell, köpte en storlek för stor och dom kunde jag faktiskt ha knäppta men dom kommer nog å funka under våren också med snodd, supersnygga var dom iaf! Skulle ju köpa lite nya bh:ar också eftersom tuttarna har svällt ur mina gamla, men hittade fan ingenting. Nasse fick tre nya tröjor, en termometer som hon ville ha och så köpte hon nappar till lillebror =) hon är så söt. Dessutom skulle vi gå och köpa en väckarklocka hade vi kommit överens om så hon kan kliva upp och klä på sig själv och sådär så hon är halvklar iaf när man går upp och fixar frukost, just nu så får man ju själv gå upp 20 min tidigare än vad som egentligen behövs och stå och peta på henne i en kvart innan hon ens vaknar och när hon väl gör det är hon såååå trevlig...så sagt och gjort. Och vad väljer ungen? En (skitful) High School Musical-klocka med han Zac Efron på som låter värre än en 747:a på startbanan. Så nu behöver nog ingen av oss ställa klockan mer, för när den där ringer på hennes rum vaknar garanterat vi också. Men den funkade iaf...trots att hon kom in och sov med oss inatt så hörde hon klockan på sitt rum när den ringde, gick dit och stängde av den och och när jag gick upp kl 7 (20 min senare än vanligt) satt hon påklädd och tittade på TV =) teknikens under.
Ska ta och vara lite mogen nu och stryka =/ sen tänker jag sova. Hunden är promenerad, kaninen morotad och katterna har fått stryk så nu bli det en lååång skööön lur innan jobbet kallar halv 3. Godnatt så länge....

5 kommentarer:

  1. Men ska man inte som förälder visa gott föredöme och väcka sina barn eller åtminstone gå upp med dem samtidigt?! Tycker det är ovanligt slappt att stackars du måste gå upp hela 20 min innan bara för att väcka ditt eget barn!!!

    SvaraRadera
  2. Och ska man hacka på andra så kan man väl åtminstone stå för vem man är?
    Fast det är ju smidigt att vara anonym,fegis!

    SvaraRadera
  3. Men va fan. Gud nåde dig Anna om du lägger energi på en sån kommentar. Kram

    SvaraRadera
  4. Nä man blir mest trött faktiskt... =) men det är ju kul att man kan provocera vissa tydligen! Hrmm....

    SvaraRadera