februari 23, 2010

Ett jävla runk

Äntligen har jag kommit till beslut angående en sak som jag har funderat på fram och tillbaka ett tag nu. Beslutet i sig känns inte särskilt bra, mycket mer som ett misslyckande, men det är iaf skönt att det är taget. Och även om det är skönt att det är taget så ligger jag sömnlös, men det går väl över så fort allt är ordnat och så. Återkommer mer om det framöver.

Är fortfarande less på tillvaron. Vet inte varför jag står och stampar, så här brukar det inte kännas? Är så himla less på huset, igår droppade det vatten i huvet på mig när jag stod i klädkammaren...hela taket har ju fått nå jävla baksug så alla de 43 miljoner ton snö som ligger på det smälter och kryper in och rinner rakt ner i lösullen som vi sprutade på vinden i somras. Så i sommar får vi riva ut alltihopa, börja om och lägga nytt tak. Det var ju precis det som vi ville lägga pengar på den här sommaren. Bara en sån sak slår undan fötterna på mig just nu. Veta att det blir ännu fattigare än planerat + att Inge knappast kommer kunna vara ledig. Och att ingenting kommer hända med huset för övrigt. Tomten ser förjävlig ut, jag vill inte ens att snön ska smälta bort så jag slipper se skiten. Dessutom är jag så förbaskat trött på att åka runt i en gammal hink till bil, visst, den går, men till vilket pris? Den drar typ 1,4 liter nu, läcker soppa, olja och kylarvatten som ett såll och ja, behöver jag skriva mer? Och mottfjärilarna bor kvar efter att jag har skurat som en galning från tak till golv....nej, jag orkar inte mer just nu, det gör jag inte.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker också att allt är ett jävla runk nu.. det är väl ingen tröst direkt.. men det verkar nästan vara nåt som går.. allt är fan depp nu.. länge sen man var så jävla håglös!!! men så fort den här jävla snön smälter o rinner in i vardagsrummet (ett problem vi också har) så blir det säkert mycket bättre!!! UHUHUHUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU :(

    SvaraRadera
  2. men kom igen nu girls, kanske vi kan ta å hitta på nå roligt snart då.

    SvaraRadera
  3. Anna, botten upp på blutsaften nu!!
    Men duu, av då, va e det för beslut du tagit?? Nu har jag grunnat på det sen igår,,du måste ju berätta juh..

    SvaraRadera
  4. Upp med hakan nu! Jag vill inte att du ska vara nere!!! Vi kan väl höras på skype snart någon gång? Kram

    SvaraRadera