februari 04, 2010

Vafan, snöar det..?!

Kaka i ugnen, mat på gång och tysta ungar på rummet...vilken jävla husfru man är! Däremot känner jag mig inte ett dugg laddad i kroppen, nu håller jag på å bli sjuk, igen. Jag kan inte ens bli förvånad längre. Jätteont i halsen, hostar och hängig i hela mig, och jag som har jobbhelg och kalas framför mig. Men jag tror bestämt jag tänker bita ihop, iaf över helgen. Jag vill inte ha sjukdagar för tredje månaden i rad, jag blir galen!

Morronen spenderades i stallet med Fisen, och det blev då inte mycket till vettig ridning idag inte...snön vräkte ju ner så man såg ingenting och dessutom var det ju tö så hästarna slirade bara omkring hela vägen, blev en skrittvända och snabbt hem igen. När jag kom hem somnade jag på ungefär 2 röda, sen har jag bara vart och hämtat Nasse och Olivia och bakat lite då...och skottat. Idag var nog första dagen jag kände att jag var bra trött på snön! Det finns liksom ingenstans kvar på gårn och lägga skiten längre, tur att vi har en karl som kommer med maskin och röjer av uppfarterna, annars vet jag inte hur det skulle ha sett ut här. Kattskrällena går typ 10 meter från dörren och sätter sig och pissar, dom har ju ingenstans att ta vägen. Man undrar ju när det väl blir vår hur lång tid det kommer ta innan allt har försvunnit, och hur djup lersörjan kommer hinna bli? Mmmmmm....

För övrigt har jag svalt en vräkningskungörelse åt Baltasar, men han verkar inte bry sig...är nästintill omöjligt att sova på nätterna för det är sånt förbaskat liv därinne!! Häromnatten gjorde han mellan 4 och 5 kullerbyttor, kände hur tydligt som helst hur han bökade runt och jag försökte till och med hålla emot lite men det hjälpte ju sådär =) det var händer och fötter överallt och även om det är kul att känna så är det rätt jobbigt efter ett tag! Läste förresten på FL att nu, i v. 22, har man tydligen nedsatt immunförsvar så kanske är därför jag känner mig sjuk också. Det är inte bara å bli tjock inte! Var iaf till frissan och färgade och klippte igår, jag hade tänkt mig mörkbrun med ganska breda ljusa slingor i, och mörkbrun fick jag. Såg jättebra ut där, men när jag kom hem så såg håret då fanimig svart ut, dessutom har jag bara tunna, tunna slingor som typ ljusar upp litegrann. Det är inget större fel på färgen så, men det är bra mörkare än jag hade tänkt mig...men man får väl vänja in sig lite =) kan ju be henne lägga i mer slingor nästa gång så blir det nog som jag hade tänkt från början. Sen vet jag ju att jag brukar vilja bli ljusare till sommaren så egentligen har jag ju gjort bort mig...men iaf! Nä, nu ska jag försöka ta tag i maten, skulle visst få middagsgäster, och sen plana ut i soffan resten av kvällen så kanske man är pigg å fresch imorrn bitti... =D godnatt!!!

1 kommentar:

  1. Haha Baltasar verkar ha lika mycket energi som mig, om han kör träningspass redan..Denna unge kommer bli grym:)

    SvaraRadera