februari 18, 2010

Deep down under

Usch vad jag känner mig nere...jag vet inte riktigt vad det är, men deppig är jag. Det började redan i helgen, och uppåt har det väl varit ett antal gånger, men det är fan inte bra. Känner mig enbart fet och som att jag går och väntar på något, att något ska hända eller ske. Missförstå mig rätt, jag är glad för lilleman i magen, och jag vet att man blir tjock när man är på tjocken, det är inte det. Men jag har liksom tappat gnistan. Allt känns tungt och motigt. Klev upp ur badkaret nyss, trots att jag inte gjort annat än badat halva dan på Fjärran. Men varmt vatten lindrar ryggontet så...skulle iaf börja på en ny bok. Men jag bara låg där och stirrade på schampoflaskorna, kunde inte ta mig för något. Drack blåbärsyoghurt direkt ur förpackningen. Har försökt börja på boken nu i snart en vecka, men har inte ens öppnat den. Försöker äta för att fylla hålet i huvet men inget är sådär gott...när jag klev upp ur badet såg jag att hela magen var full med någon form av utslag, röda strimmor och prickar och hej och hå, det är säkert värmeutslag eftersom vattnet var ungefär 95 grader, men det skulle inte förvåna mig om det är bristningar på gång. Och jag kunde inte ens skratta åt det...."jaha" kände jag bara. Suck. Stod där och glodde på magen i spegeln i flera minuter utan att röra en min. Allt jag håller i tappar jag, och skinnet på ryggen håller på att spricka för magen är så spänd. Jag kommer inte att dö, och inte gå under heller, men det suger verkligen att känna så här. Idag tänkte jag bara "vad skönt, imorrn får jag gå till jobbet, så sen är jag ledig." När jag är ledig vet jag inte vad jag ska göra, vill helst sova bort tiden men kan inte sova längre, så då vill jag att det ska bli slut på ledigheten så jag får jobba igen. Var lagom roligt sällskap åt Nasse på badet idag, ville bara plaska klart så jag fick gå och fika. Och när vi hade fikat ville jag bara få sätta mig i bubbelpoolen så vi kunde åka hem nångång...måste rycka upp mig. Men det är lättare sagt än gjort.

Ska väl försöka sova nu ändå. Ligger redan tre stycken i sängen och sussar, 2 folk och en väldigt lång katt, så oddsen för en god natts sömn är redan ganska låga. Nasse drömde mardröm inatt så hon fick sova hos oss ikväll, och jo tjena, jag kan ju säkert lyfta över henne till hennes egen säng som är typ 1,70 över golvet. Och orka väcka Inge...det tar nog bara en 45 minuter så nja. Jag får sova på en kant inatt också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar