februari 21, 2010

Jo, det ÄR bättre nu =) har haft fullt hela helgen så det beror kanske på det, inte vet jag, men iaf. Igår åkte jag och Nassan ut till Hedesunda och hjälpte till att skotta, tungt var det, farsan hade skottat av taken så det var den snön som skulle bort, ingen nyfallen pudersnö direkt! Packad och heavy kan jag säg...hann somna på soffan en snabbis innan jag åkte iväg på kalas på kommunalhuset. Samma visa där igen då, stod och funderade när jag var där sist och det måste också ha varit under någon mycket alkoholindränkt historia för över tio år sen =) hade en väldigt trevlig kväll iaf, var ju trött som fan när jag åkte dit så tänkte åka hem till Oppåker i hyfsad tid men var hemma strax före 3 ändå. Det är inte dumt då att ha en lite 7-årig kamin att krypa ner bredvid, man blir varm på max en minut. Förstår inte hur någon såpass liten kan utstråla så mycket värme, skulle kunna hyra ut henne till något kraftverk eller så tror jag! Somnade som en stock men vaknade kl 9 och var pigg...nåt fel är det. Upp och skulle koka ägg och göra te och dona men då visar det sig att vattenpumpen har skurit för dom, så det blev Oboy istället och ägg kokade i smält snö =D sen var det bara attt hoppa i täckisarna och ut och hjälpa till med skottning igen, blev inte klar på lördagen + de nya små flingorna som lagt sig. Till slut kom vi iväg hem iaf och när man väl kommer hem så möts man av berg på berg av snö, fyra dm snö har det kommit här inatt! Så Lorden fick ta sig till Bönan för att hämta maskin så nu jävlar är gården avröjd iaf. Men vad hjälper det, lika mycket till kommer ju. Nu orkar man inte mer, det är ett jävla gnäll på alla jag vet men vafan...inge skoj längre. Egentligen skiter jag väl i skottningen, det är inga problem, men allt annat som kommer med snön, det droppar in i fönstret i vardagsrummet tex och sen funderar man ju hur i helvete detta skit ska kunna smälta undan sen? Kommer ju få skitäckligt vatten då när allt sunk rinner ner i brunnen...äh, nu är det bra!!

Sen har jag ju fått psyke idag på de där jävla fjärilarna vi har i skafferiet...*gaaah* det är så äckligt! Kollade upp dom nu, mottfjärilar är det och iofs ganska oförargliga, men de boar i bla mjöl, torkad frukt och nötter...kan ju tillägga att flingor is the shit för dom små ludrena! Vi har inte många, men har fått kasta hur mycket mat som helst sen jag hittade den första för kanske ett halvår sen. Man tror att det är lugnt, och så ska man hälla upp lite müsli eller nåt och smaska på och så ligger det ett sånt där äckel där i. Har fått bort dom ur ena skafferiet tror jag, men nu är dom i det andra, så idag skickade jag ut tre flingpaket och en hel massa annat, bla en helt tättslutande plastburk med flingor i, hur i helvete kommer dom in där??? Sen kan vissa saker stå helt öppna och orörda...så ska in och totalgräva ur där nu och spreja med allt frätande jag har *morr* så jäkla less...men Corn Flakes med lutsmak är ju gott det också. Tröstäta lite ribs med pommes och bea ska jag också så blir jag nog lycklig igen =) ha en ljuvlig söndagkväll allehop, för det ska jag! Pyss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar