februari 02, 2010

Mindre jobbigt

Idag är en bättre dag. Vet inte varför riktigt, eftersom madame inte var överdrivet trevlig imorse heller, men jag hade silkesvantarna på så det kan ju vara därför morronen ändå blev helt ok. Jag frågade henne om det kanske var så att hon behöver gå och lägga sig lite tidigare eftersom hon ju bevisligen är väldigt trött på mornarna, och då svarar hon :"Nä, jag är inte så trött. Bara så mycket så jag vill sova!" =) ja, just det...ändå tycker jag hon sover tidigt för att vara nästan 8 år, hon är i säng senast klockan 8 på vardagar och jag väcker henne ungefär kvart i 7. Hon kanske inte somnar på en gång men hon har ju iaf sovit runt 10 timmar...ska inte det räcka?! Sen ska vi ta ett snack om allt annat också...har kommit på en annan väg in kanske, ska prova den och se om det funkar. Och utöver det ska vi börja om med regeltavla som vi hade när hon var typ 3-4 år om att man inte slänger saker på golvet och så. Den här gången då om lite seriösare saker, men tydligen behövs det. Det blev ju väldigt postivt utfall på det sist och speciellt när hon får vara med och bestämma själv litegrann. Tänk att det skulle komma hit ändå...jag trodde det skulle dröja till tonåren faktiskt innan det verkligen blev problem! Men vad snabbt man faller platt. Vill iaf tacka för alla goda råd och den support jag får från folk som vet hur det är, och även dom som inte vet hur det är men iaf bryr sig...tack!

Blev en långprommis i Strömsbro med Hugan idag iaf och det hjälper alltid till att skingra moln =) och för en gångs skull var han riktigt duktig! Mötte flera hundar utan minsta tjafs och körde en sitt-ligg-upp-omgång så snabbt vi bara kunde och han såg så jäkla rolig ut, hölll på å skratta ihjäl mig och folk runtomkring lär ju ha funderat vad vi höll på med...mao säger jag nåt av kommandona i snabb följd och han ska göra det så fort han bara kan och när han är taggad är han verkligen snabb! Men det ser ju inte klokt ut =D sitt-ligg-sitt-ligg-upp-ligg-sitt-upp-ligg-sitt-ligg...vad gör man inte för en levergodis?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar