februari 27, 2010

Ehuuummmmmm

Jaha, då var det dags då, den lilla stora dagen som är alldeles hemsk samtidigt som det är en lättnad för flera men ändå inte och...ja. Idag flyttar Hugo till sin nya familj i Hofors.

Om jag kunde förklara på något enkelt sätt hur mina tankar har farit in och ut ur huvet den senaste tiden så skulle jag göra det, men alltså, det går inte. Omöjligt. Vad jag åtminstone har kommit fram till är att även om det känns för jävligt att lämna bort honom så ligger det ändå på mitt ansvar att se till att han har det bra. Och trots att jag, när jag tog över honom, inte hade en tanke på att han skulle stanna här en kortare period än resten av hans liv, så blev det ändå så och jag är tvungen att lösa det på det sätt som är bäst för Hugo. Och även om det här inte känns som en bra lösning, så tror och hoppas jag att det är den minst dåliga. Jag tror den blir jättebra för Hugo i slutändan, men jag har skuldkänslor så det bara kryper i kroppen. Jag tog hand om en hund för att han skulle få ett nytt hem som han kunde få leva lycklig i under resten av sitt liv, och nu sviker jag honom. Det finns inget någon kan säga som kan ta bort den känslan, men jag hoppas den blir svagare med tiden.

Förutom allt det här så känns det faktiskt bättre nu för övrigt. Har inte hunnit fundera så mycket heller iofs =) men dagarna känns betydligt ljusare. Kanske jag, trots att jag är ledsen över det, också känner en viss lättnad över det här med Hugo, jag vet inte. Tiden springer iväg lite med allt nu också känns det som, jag räknade lite veckor här nyss imorse när Emilia frågade hur långt det var kvar tills lillebror dimper ner, och det borde då inte vara mer än 13 veckor ungefär....!! 13 veckor går väldigt fort. Fick faktiskt lite panik och lite pirr i magen. Jag ska bara jobba ungefär 8 veckor till alltså? Känns ju helskumt. Lite skönt också då jag har haft fruktansvärt ont de två senaste dagarna jag har jobbat, men ändå...vad fan ska jag göra hemma hela dagarna? Vill hellre jobba, absolut, men måste väl inse att kroppen inte hänger med. Det är så synd att det inte finns nåt lättare ställe jag kan vara på sista veckorna, men så är det ju på en restaurang. Man kommer inte undan tunga lyft och spring. Men jag får väl jubla de här veckorna jag har kvar som jag får hoppa ur sängen kvart i 6 på morron och så =) dessutom har jag ju lovat att komma upp och äta bullar varje dag sen så jag inte blir ett skelett.

Igår var det synd om Nassemaja...vi skulle ha lite fredagmys och satt i soffan och hon gick ut i köket för att hämta en påse ostkrokar. Vi hörde hur det dunkade till och så blev det väldigt tyst därute...så jag frågade vad som hände, och hon svarade bara "tappade en grej". Ok, då var det inget tänker man ju då. Så gick det väl en 15 sekunder av tystnad och så kom hon ut från köket och sa "ehh...det luktar vin." Sen tittar hon ner på foten och säger "kan någon hämta ett plåster?". Då skuttar man ju upp ganska fort och ut i köket, och då har hon tappat en glöggflaska som hon skulle flytta på, den har bara gått sönder i botten, därav blev det inget kras utan bara en dunk, och Nasse har ju skurit sig i foten stackarn =( och hela köket är fint dekorerat med en liter glögg =) hon måste ha blivit väldigt ställd själv, eftersom det dels blev så tyst och dels ingen reaktion på att hon faktiskt blödde en hel del förrän efter typ en minut! Hon som brukar vråla som en galning bara det kommer en droppe...men det gick bra, var inte så farligt som det såg ut och efter ungefär 48 plåster så var foten frisk igen =) och köket luktar fortfarande lite jul kan jag säga, haha...märkligt hur lite blött kan sprida sig så bra.

Nä, nu är det dags att packa ihop sig och fara iväg =( Nasse ska ut till Hedesunda och få lite semester från oss och vad vi ska göra har jag ingen aning om. Vi skulle ha en mysig helg med någon form av romantiskt inslag, men det verkar fallera helt. Jag åker antagligen på jobb imorrn eftersom det går magsjuka på jobbet, så då får man hugga in...middan ikväll verkar inte bli av och inte nån bio heller, vet inte ens om jag är sugen iaf. Ja, återkommer om hur Hugo har det osv...pis and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar