mars 02, 2010

Jobbat lite klart...

...för några dagar iaf. Idag ringde Inge och sa: "Jag har bestämt en sak. Imorrn åker vi till fjällen." Jaha. Så så blev det då, Pratade om det redan i helgen, men jag tyckte faktiskt det var lite långt att åka typ 100 mil för att vara där i en effektiv dag. Men det tyckte inte Inge. Eftersom jag jobbar i helgen och antagligen har 0 %:s chans att få ledigt på lördag så måste vi ju åka hem på fredag, så det blir bara torsdagen där då...men bättre än ingenting! 3 vuxna och 2 griniga ungar i en bil, bättre blir det inte =) Nasse hade det lite jobbigt om huruvida hon ville åka eller inte eftersom det skulle innebära att hon missar luftkuddeland och prova-på-gympa och allt var det var hon hade bokat under lovet, men till slut vann skidbacken iaf =)

Har haft två riktigt lugna kvällar på jobbet, ändå har jag satans ont i rygg och grejer...man blir ju förbannad och trött på det omvartannat, är glad att det ändå går att jobba men önskar jag kände mig lite fräschare. Går som en ko som har skitit på sig just nu...hoppas jag kan prova på lite skidor ändå, fast gammal som man är tänker man ju lite på lårsbenshalsen och om man skulle trilla på magen, det kanske inte är så smart. För ramla, det kommer jag ju att göra. Och när jag väl ramlar så är jag ju inte särskilt mjuk i kroppen så antagligen blir det ju platt fall åt något håll och då får vi bara hoppas att det inte är Baltasar som får ta emot. Stackarn kommer komma ut med ett pjäxavtryck i pannan eller nåt. Nä, ska jag orka med att packa och komma iväg imorrn är det nog bäst jag letar upp min Hästenmadrass nu. Ser fram emot en brottningsmatch med Nasse imorrn bitti när hon kommer bli vansinnig för att vi inte kan åka på konståkningen eftersom hon inte är anmäld och hennes smarta far har lovat att hon ska åka dit ändå utan att ens kolla med mig först...karlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar