mars 30, 2010

En enda röra av saker

Min älskade pappa åkte in på sjukhuset i söndags. Han har haft ett hjärta som har gått ojämnt och hugg i det, och tydligen hade det blivit värre under helgen. Efter prover och ditten och datten visade det sig att inget var fel på hjärtat, det är stressrelaterat. Men det spelar ingen roll; världen stannar. Totalt. Man hinner bli så rädd när man får höra det och rädslan biter sig fast som den elakaste av elaka. Mycket i sin omgivning kan man påverka på iallafall något sätt, men inför sånt här står man helt maktlös, och jag blir helt handfallen. Det finns liksom inte på min karta att något kan hända nu, och nej...det får inte.

För övrigt har vi haft en väldigt bra helg. I fredags tog vi ledigt alla tre och åkte till Borlänge och badade hela dan, och det var inte bara att bada kan jag säga...det är fem trappor upp till Magic Eye, och vi åkte väl den ungefär 300 gånger. Lägg en fet mage på det och lite foglossning så kanske ni förstår hur fräsch jag var i skelettet efter det där =) men kul hade vi!! Stupade i säng när vi kom hem fter att ha lämnat Nasse i Bönan, sen upp kl 8 för en heldag med James och Jennie och deras polare. Vi började i Mackmyra med turridning på islandshästar, kändes lite märkligt såklart att rida på led och dessutom betala för att rida, haha! Men jag blev väldigt positivt överraskad att det gick så bra, Ville kan jag ju inte rida längre för jag får så ont i magen, men det gick jättebra med kaggen att tölta på dom här småfjärtarna, de har ju ett helt annat steg. Sen vidare till Alborgen, där vi egentligen har kunnat vara mycket längre, hade riktigt skoj! Hem och duscha en snabbis, sen var det mat och häng hemma hos J och J. Och vilken mat...först fick vi hummersoppa med en laxbiff i botten och grillad röding ovanpå. Till varmrätt fylld kycklingfilé med rotsaker tror jag det var och en choklad- och chilisås, och desserten...Baileyspannacotta med citronsorbet och färska frukter. Det knullade så mycket i munnen så man ville aldrig det skulle ta slut. Söndagen tillbringade vi till största delen i sängen och soffan och det var hemskt, hemskt trevligt. På tjocken som man är var jag tvungen att göra gräddtårta på kvällen och för andra gången på väldigt kort tid var hela Familjen här och snaskade =) Inge var grinig, Lisa fes och Gustav var bakfull, dvs allt var som vanligt! Sen dess har det bara jobbats här...Inge har fått något ryck igen, väldigt trevligt måste jag säga! Köket är nu officiellt klart med lister och alltihopa, det enda somm är kvar är målning av panelen men det kommer vi göra någon gång om ett år eller så, känns inte så viktigt just nu. Ikväll när jag kom hem var det gipsat i vardagsrummet så snart så har vi tapeter och färg även där. Kommer göra sån himla skillnad! Sen är det Baltasars rum då som är prio ett men det kommer ju också gå fort bara man kommer igång. Är bara flytt av fönster, färg, tapet och lister så är det klart. "Bara" säger jag som inte gör ett skit =) men nä, nu måste jag hopp i säng, behöver sova mina 14 timmar för det här dygnet så jag kan stå rakt imorrn också...kom ihåg att ta hand om de dina. Imorrn kan det vara för sent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar