mars 15, 2010

Gammal & grå

Jaha, då var det dags att vara lite sjuk igen då! Känns om någon har fyllt mina lungor med badskum, det bara löddrar när jag hostar, och så kryddat med lite feber då. Jag trodde inte jag skulle bli sjuk nu när det var en vecka sen Inge var, men johooooo...klart man ska ha. Och jag hatar verkligen att ringa och sjukanmäla mig, men vad fan ska man göra? Jag vet att jag inte orkar hasa runt med feber, speciellt inte nu med ett antal extra kilon att släpa på, men iaf, får ågren av det. Undrar vilken stackare som får jobba extra och om jag sätter dom i skiten och så...suck.

Pratade iaf med mi brotha idag =) jag är så dålig på att höra av mig så det är tur att han gör det iaf!! Stackarn skulle bli ensam över påsk eftersom Johanna drar till Thailand i helgen den jäkeln =) jag är inte ett dugg avundsjuk, märk väl! Så han undrade om vi ville komma ner och det vill jag ju mer än allt, men självklart har jag min öppningshelg över påsk...jag kan ju alltid kolla runt lite om någon vill byta, men antagligen får jag inte ens göra det, alla behövs väl extra osv då. Hade ju iaf tänkt åka ner med Nasse någon helg framöver så det hade ju passat perfekt jueh! Men ja, jag ska kolla lite iaf, kanske kanske ett mirakel kan ske! Har redan börjat prata midsommar också, verkar bli här i år, och även någon eventuell liten fest i september för mig och Micke =) får nog brygga på lite kaffe i maj ändå, men nån fest blir det ju som sagt inte då.

Ja, för övrigt inte mycket nytt...klev knappt utanför dörren igår, hade kompisar till Emilia här hela dagen så passade på att baka och få bakat =) sen behövde jag bara sätta en pizzadeg på eftermiddan så kom hela Familjen och lagade den och åt av den, en riktigt traditionell söndag med andra ord. Började känna av febern och hostan redan igår kväll så idag har jag gjort ännu mindre om det nu är möjligt. Har avverkat en halv Marian Keyes och ätit sammanlagt 8 bullar...ja, 8 stycken. Och jag skäms knappt. Men jag är inte särskilt bullsugen nu faktiskt. Noterade även idag att mina tuttar är tröttare än dom någonsin har varit, och jag fasar verkligen för hur de ska se ut om ett halvår...jag kommer faktiskt ihåg när det fanns en tid som jag kunde gå i linne utan bh, det var inte så många år sen som man kan tro! Så Inge får nog ligga i lite med jobb här framöver så farbror doktorn kan flytta tillbaka dom jävlarna där dom satt en gång i tiden. Men för övrigt inga bristningar och hyfsat stabilt humör så jag är nog rätt lycklig ändå =) dessutom har jag nog världens bästa karl, även om jag ville sparka av honom smalbenet idag. När han var sjuk förra veckan fick jag göra allt, och det gjorde jag jättegärna. Nu när jag är sjuk så fick jag iaf laga mat, bada Nasse och natta henne, medan han låg i soffan...sen sa han "du älskar mig så mycket så du är alldeles förblindad av kärlek du". Och det värsta är väl att han har rätt.

1 kommentar:

  1. Du vet väl att killar är mycket sjukare när de är sjuka än vad tjejer är?
    Det är ju inget vi rår för,det bara är så.

    SvaraRadera