mars 08, 2010

Oh my God!

Vi har gått från Alaska till mellersta Europa på bara något dygn! Fan vad härligt det var att kliva ut från jobbet idag och vattnet nästan forsade ner från taket i eftermiddagssolen =D +7 grader. Va?! När var det det sist? Jag tror min depression bara tog sitt pick och pack och drog idag. Och det tackar vi för!

Men här hemma ligger ett lik istället och stånkar och stönar. Inge är sjuk. Och för den som aldrig umgåtts med en sjuk karl så kan jag säga att det är på allvar, riktigt allvar. Den sista stunden är kommen många gånger på ett dygn och ämligare än så här kan nog ingen vara. Men han är ganska söt när han är så här, och framförallt så är han inte så värst tjatig =) och lilla Nasse...som jag hade såna problem med för bara någon månad sen, hon är helt underbar, det är som att vända på en hand. Hon hjälper till och donar, helt självmant, och idag tar hon hand om pappa och svarar i hans telefon om någon ringer och hämtar Alvedon och diskar och ritar teckningar så han ska bli glad. Ungen är så underbar så man vill bara frysa de här ögonblicken som är nu och spara dom i en liten burk, för jag antar att det kommer komma andra tider åtminstone någon gång i framtiden. En vacker dag kommer hon bli tonåring, det är ju ofrånkomligt. Men fram tills dess så njuter vi av såna här tider =)

Jaha, hade inte så mycket mer å säga idag....ser fram emot en hel ledig dag innan det blir jobb igen. Måste använda telefonen lite ikväll också eftersom jag har varit komplett osocial hela helgen, inget ovanligt iofs men kanske vore trevligt med någon form av kontakt med omvärlden =) ska bara ta och dra ett spännband runt magen först så kanske det blir lugnt därinne, håller på att bli vansinnig, Baltasar använder mina inälvor som step-bräda just nu och det är inte särskilt uppskattat. Trodde det skulle hoppa ut en fot genom muffen nyss när jag satt på toa, så lugn och go är han! Och just det! Jag har äntligen hittat ett namn, fick det av Lucy och det är tydligen inne i Polen nu; Franschjek (??) fast det uttalas Franek. Coolt va? =) låter ju som värsta maffiabossen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar