mars 13, 2010

Oh, nu är jag trött, sådär sköööönt trött som man bara är ibland...håller på och lagar lite filégryta till oss och Emilias klasskompis familj, sen blir det nog inte mycket mer än soffan, ikväll också!! =) ett jämnformat liv har man nu. Idag vaknade jag upp till nybakta scones och te, och det är ju inte varje dag! Karln hade fått slag tror jag =) fast han påpekade att det inte var något jag skulle vänja mig vid utan att det var en engångsföreteelse. Vi får väl se, det kan vara så att han kommer få gå längre än så för att slippa ett gråtande hormonmonster vid frukostbordet! Efter det åkte jag och Nasse på Barnens Vasalopp på Skidstavallen, hon tog sig runt 1,7:an medans jag satt i solen och bara söööög i mig av värmen. Sen blev det stallet en sväng med lite kaffe, men ingen mer ridning för min del =( jag var och red i torsdags, och helt plötsligt får jag jätteont av det, fattar inte vad det är som gör ont men så var det. Hela högra sidan av magen och ner i ljumsken gjorde jätteont efter bara 5 minuters skritt, och sen höll det i sig hela dagen och på natten fick jag ungefär som förvärkar under flera timmar, och bara på högra sidan...man måste väl lyssna på kroppen antar jag, men det känns verkligen jättefånigt att sluta rida redan nu, jag menar jag har ju tagit det så lugnt! Och eftersom jag inte ska rida på åtminstone 2 månader efter snittet innebär det att jag inte kommer rida på 5 månader nu =( det känns verkligen surt! Jag kommer nog prova att rida nån gång till iaf för att se om det bara var den där gången, men ja...fuck!

Fick iaf havandeskapspenning beviljat, så det känns skönt! Utan krångel också, man undrar ju om det var fredag eftermiddag och after work på g på Försäkringskassan när dom tog mitt beslut =) så tiden springer verkligen iväg och jag ska bara jobba några veckor till ju! Typ 6 eller nåt....Pia sa att när jag går hem så räknar dom med att det ska finnas nybakat i stallet varje dag så jag får väl helt enkelt bara finna ett nytt kall här framöver. Kommer bli master of sockercakes innan maj är slut. Ska det bli någon hasselback här så måste jag nog dock pallra mig tillbaka till köket nu....rösta på nån bra ikväll nu för det kommer inte jag göra! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar