mars 18, 2010

Jag fick en parkeringsbot idag. Jävla hagga. Hon påstår på lappen att jag har ställt mig i en lastzon. Det stod ingen jävla skylt om någon jävla lastzon där. Och det som är ännu mer jävligt är att jag var borta i max 3 minuter från bilen, och nog fan hann kärringjäveln dit under tiden. Det blev en jävligt dyr nässpray kan jag lova. Sist jag fick en bot kostade det 300 spänn att ställa sig fel...men den här, den här hon tyckte att jag hade 700 spänn över. Hagga.

Utöver det så har jag nog lite krypande ångest över att jag har bränt galet med pengar idag. Det var inte någon hejdlös shopping som annars brukar vara fallet, utan det var saker som skulle och behövdes handlas men ändå...VISA-kortet är fortfarande varmt i skrivande stund. Var och beställde den där jäkla barnvagnen idag, och det blev ingen Nitro City och ingen City Cross heller, utan en Edge, exakt samma modell som vi hade till Nasse. Jag kommer ihåg att jag var väldigt nöjd med den då, och egentligen så är jag väl nöjd med att det blev en sån nu också, men...den är betydligt större och klumpigare än de andra två, och det är framförallt det som inte gör mig 100 % nöjd. Men det finns ju en anledning till att de andra två vagnarnas namn innehåller ordet City och inte har lufthjul, och det är ju för att de är gjorda för folk som bor i stan och tänker dra sin vagn i stan. Vi bor inte i stan. Vi bor på en knagglig grusväg. Så det var det det föll på, plus att ingen av de andra har det vändbara handtaget som Edgen har som är jävligt bra. Sen får man väl vänja sig med att ha lite fetare vagn än alla andra! Dessutom med ett fetare pris kan jag säga. 8 500 spänn går kalaset på, men det skulle man väl ha tänkt på innan man särade på benen =)

Ja hursomhelst, beställde vagnen iaf och då får man ju lägga en handpenning på en tusenlapp. Sen var jag och Nasse på stan och handlade grejer till henne, det var stövlar och gympaskor eftersom allt är för litet, och lite nya kläder också, samma sak där. Letade överdragsbyxor, enda stället som hade var PoP och där kostade de 600 spänn....fick vara. Sen ner till Friskis och betala terminskort för henne, och eftersom vi omöjligt skulle hinna hem och äta blev det MAX för hela högen. Avslutade med att åka till Maxi och storhandla för nästan 2 000 spänn...så köp inga aktier i Nordea idag. Blev så trött när jag skulle åka så jag var tvungen att köpa den största glasstruten jag kunde hitta så sen har jag bara legat i soffan och vridit mig i magknip =) duktig sådär! Nu ska jag in och shoppa vidare på hm.com och se om jag kan hitta några jävla regnkläder nån gång, sen är det jobbhelg och tur är väl det så jag inte hinner bränna några mer stålars...ny vecka, nya bekymmer! Pis and love

2 kommentarer:

  1. Stadium har super bra överdrags byxor för en så där 200-300 kr om inte billigare!!! :-D Vind och vattentäta!

    SvaraRadera