februari 09, 2010

Intressant iakttagelse; Emilia och Olivia leker på hennes rum. Ska ju tydligt tilläggas att de båda två går på Trödje skola, känt över hela Sverige för sitt jämställdhetsarbete och sin läroplan med genusinriktning. De leker mamma, pappa, barn och det börjar då med att dom är mammor och får bebisar och de ljuvaste röster kommer från Emilias rum och duttiditt och gullegull och de går på promenad och lagar mat och allt är så bra =) sen går de över till att vara pappor. Då hör jag "Aaa, dom sitter i soffan och kollar på TV och snackar om utifall dom ska dricka sprit!" Huh?? Jag fortsätter lyssna; "Ah, shit alltså kolla vilken gullig bebis jag har fått." "A, shit, jag också." "Äh, ska vi dra eller?" "Aaa." Och sen återgår de till att vara mammor.

Jag blir faktiskt lite rädd.


Emilias "period" har iaf gått över! I helgen hände tydligen något och nu är hon som vanligt igen. När jag kom hem i söndags var jag inte så trevlig, det märkte jag faktiskt själv =) hade haft fullt ös på jobbet i några timmar, var helt slut i ryggen, förkyld och bara skittrött...så Inge skickade mig i säng efter typ 5 minuter hemma, jag somnade och sov 2 ½ timme. Men innan jag somnade kom Nasse in och bäddade om mig, bäddade Inges sida också och sa att jag skulle ropa om jag behövde något =) då vet man att nu har vinden vänt! Sen har det inte varit några problem, visst märks det att hon är 7 år, allmänt förvirrad och fnittrig och ganska dryg men det är så skönt jämfört med hur hon var nyss!

Var iaf på Elins 30-årskalas i lördags och hade riktigt trevligt =) är ju rätt skönt i det här skicket att gå på fest som inte är värsta groggtillställningarna, även om det är skoj det å! Men det vart alldeles lagom på nåt vis, pratade med Emma om senast jag var på Folkets Hus i Hedesunda, det måste ha varit på nån av fotbollsavslutningarna innan jag flyttade till stan (observera att jag aldrig har spelat fotboll, jag var bara hemskt intresserad när det var dags för avslutningsfest och massor med grogg) så jag kom ju knappt ihåg hur det såg ut därinne och inte kom jag ihåg var toan var för sist jag gick på den hade jag nog ungefär 12, 3 i promille. Det var god mat iaf och trevligt sällskap, träffade ju hela gamla svärsläkten igen =) ååååå sen har jag väl bara jobbat tror jag. Ledig idag sen jobbar jag i veckan och i helgen igen då, livrädd eftersom jag ska ta kassan tydligen och det kommer bussar...kommer aldrig gå vägen. Men sen till nästa helg ändå blir det typ 5 dagar ledigt i sträck och det ska inte alls bli nå skönt! Kanske man hinner hälsa på lite folk och sånt som man skulle ha varit till för ungefär ett halvår sen...en tripp runt Bomhus tex skulle ju inte skada!! =) men nu ska jag och min fläskmage ta oss ut till köket och göra lite lax så Lorden blir jätteglad när han kommer hem, pyss å kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar