maj 09, 2009

I lördagens tecken

Började gårdagen med att under en timme försöka plocka en fästing som hade satt sig mellan Nasses tår...för alla som har försökt detta på en sjövild snart 7-åring som krampaktigt klänger sig fast i badkaret/handfatet/mattan/torktumlaren, vilt skrikande, så kan jag säga att det är inte lätt!! Men fästingen kom ut till slut, Nasse fick glass till frukost och sen låg vi i soffan och kollade på Narnia...jag grät. Jag klarar inte att se när de skär av Aslans man...usch.

Sen var det spakväll på jobbet efter en heldag på Leklandet. Vi hade riktigt kul, på båda ställena! Underbar mat på kvällen med bla hemgjord pasta, chokladtårta till dessert....mmm! Och med dessa kära arbetskamrater kan man inte annat än att skratta =) tyvärr blev det en aning för mycket vin och jag bestämde mig för att följa med Fia ut. Vi hade faktiskt riktigt skoj, jag tog det lugnt, men på nått vis lyckades jag ändå köra slut på mig och missa bussen hem. Började knata hemåt medans jag ringde ungefär en miljon folk, men ingen svarade. Va? Så det blev taxi till slut, 500 spänn för att få hem sitt trötta arsel...katjing! Träffade iaf en hemskt trevlig kille på vägen hem och tog hans nummer åt Fia, men hon tänker inte ringa honom =)

Idag har vi sprungit Mini-Max-rus, eller ja, mamma stod med solbrillorna på näsan och en näve Ipren i fickan och Emilia sprang för glatta livet tills hon helt enkelt sprang bort. Vi fick leta i ungefär 20 minuter bland, jag skojar inte, 300 andra tjejer i exakt samma längd med exakt samma tröja och exakt samma blonda hästsvans. Inte lätt. Nu har vi transporterat våra stjärtar vidare ut till mamma och pappa till Hedesunda och har ätit god mat, druckit gott vin och väntar på grädde från kusinen så man kan få sig en Irish här nån gång. Solen skiner, familjen är samlad och livet leker igen. Sverigespelet står på bordet nu s åover and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar